آینده کشور منوط به توسعه علم و فناوری است

دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران در آیین شروع احداث سایت پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با توان مدیریتی خود به دنبال انجام وظیفه در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

آینده کشور منوط به توسعه علم و فناوری استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،دکترنیلی رئیس دانشگاه تهران افزود: ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و اجرایی دانشگاه تهران مشخص و ثابت شده است؛ دانشگاه تهران درکنار حفظ استاندارد‌ها و کیفیت آموزشی به دنبال ایجاد زیست بوم فرهنگی مبتنی بر نوآوری و خلق ثروت مضاعف است.

او ادامه داد: دانشجویان دانشگاه تهران با حضور در دانشگاه‌های خارجی معرف توان علمی و فناوری کشورمان در دنیا بوده و مروج صلح و دوستی و سفیر علم و فرهنگ کشورمان هستند.

او با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه تهران برند دانشگاهی ایران هستند گفت: این امر در برندسازی و توسعه روابط خارجی کشورمان موثر است و قطعا این دانشگاه برای کمک به توسعه ارس کمبودی ندارد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: وجود اساتید برجسته علمی و دانشجویان دانشگاه تهران در ارس میتواند بزرگترین ثروت علمی در منطقه آزاد ارس باشد.

دکتر نیلی تصریح کرد: امروزه تجاری سازی ایده‌ها بزرگترین ثروت کشورهاست. منشاء اصلی توسعه تبدیل علم به محصول و ثروت است، و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران قویترین افراد در دانش و اجرا هستند.

اوبا بیان اینکه بهترین دانشجویان کشور در ارس تحصیل می‌کنند و باید به بهترین شکل ممکن از توان علمی و اجرایی آنان بهره برداری شود گفت: برای استفاده بهتر از توان علمی دانشجویان مقطع دکتری، بهتر است قبل از پذیرش دانشجو، پروژه و موضوع رساله و پایان نامه مشخص شود. همچنین ایجاد حس تعلق خاطر و تاثیرگذاری دانشجویان در توسعه منطقه آزاد ارس امکان پایدار بودن تاثیرات توان علمی و اجرایی آنان در این منطقه را فراهم می‌کند.

نریمان مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه آئین با بیان اینکه حضور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در منطقه آزاد ارس شتاب دهنده توسعه است گفت: حضور جامعه علمی و دانشگاهی در روند توسعه همه جانبه ارس نقش موثر خواهد داشت.

او ادامه داد: معتقدم بدون پشتوانه علمی و پژوهشی توسعه پایدار و موثر اتفاق نمی‌افتد؛ کمک به سرمایه گذاری در ایجاد و فعالیت مراکز آموزش عالی یکی از اهداف ما برای تحقق استراتژی هایمان است.

 

انتهای پیام/

فارغ التحصیلان دانشگاه تهران برند دانشگاهی ایران هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار