بخش دوم گزارش مولر منتشر شد

وزارت دادگستری آمریکا بخش دیگری از گزارش بازرس ویژه این وزارتخانه درباره ادعای مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت دادگستری آمریکا بخش دیگری از مصاحبه‌های انجام شده از سوی تیم تحقیقاتی رابرت مولر، بازرس ویژه این وزارتخانه در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و احتمال تبانی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را منتشر کرد.

این بخش از گزارش مولر که شبکه خبری سی ان ان و وب سایت بازفید به آن دست یافتند، دربرگیرنده افشاگر‌های مایکل کوهن، وکیل رئیس جمهور آمریکا، رد رزنشتاین، معاون دادستان کل و هپ هیکس، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید و برخی دیگر می‌شد.

بنا به گزارش سی ان ان، بخش دوم این گزارش شامل ۲۹۵ صفحه یادداشت‌های شاهدان این تحقیقات و یادداشت‌های از مصاحبه‌های صورت گرفته از سوی اف بی آی است. در گزارش جدید منتشره از سوی وزارت دادگستری به خلاصه‌ای از مصاحبه کوهن که به تلاش‌ها برای ساخت برج ترامپ در مسکو در بحبوحه کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ و اینکه چقدر ترامپ از این مذاکرات مطلع بوده، پرداخته شده است.

بنا بر گزارش بازفید در خلاصه گزارش اف بی آی آمده است کوهن به ترامپ گفته است که با زنی از کرملین صبت کرده است که آن زن سوالات مهم و خاصی را در خصوص برج ترامپ در مسکو پرسیده است. کوهن همچنین به اف بی آی گفته است که او یکی از وکلای ترامپ را از این موضوع مطلع کرده است که بخشی از اطلاعاتی که او در بیانیه‌ای در اختیار کنگره قرار داده، ناپدید شده است.

در اسناد جدید منتشره به مذاکرات جف سشنز، دادستان سابق آمریکا و معاون او در خصوص پیدا کردن جانشینی برای جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی در اواخر سال ۲۰۱۶ اشاره شده است.

مولر دو سال به عنوان بازرس ویژه درباره تبانی احتمالی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با روس‌ها و ظن دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق کرد. در پایان ماه مارس سال جاری مولر گزارش نهایی این تحقیقات را ارائه داد. بخش‌هایی از این گزارش انتشار علنی نیافت. ترامپ از آن زمان به دفعات گفت، این گزارش او را از همه اتهام‌ها مبرا کرده است.

در گزارش تیم رابرت مولر مواردی از تلاش ترامپ برای اعمال نفوذ بر تحقیقات فهرست شده بود. گفته شد، این تلاش‌ها تنها به این دلیل به نتیجه نرسید که اطرافیان رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به پیروی از درخواست‌ها و دستورات او نشدند. با این حال مولر هرگز به‌روشنی ترامپ را متهم به سد کردن راه دستگاه قضایی نکرد. او در عین حال بارها تأکید کرد که گزارش تحقیقات، ترامپ را از این اتهام مبرا نمی‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار