آماده باش پایگاه‌های اورژانس به دلیل آلودگی هوا

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل به دلیل آلودگی هوا به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

آماده باش پایگاه‌های اورژانس به دلیل آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا وفایی نژاد مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شاخص کیفیت هوای مشهد ۱۳۴ و برای گروه‌های حساس ناسالم است،  طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، چنانچه این شاخص به بالای ۱۵۰ برسد، اورژانس در مناطق آلوده و بحرانی شهر مستقر می‌شود.
 
 او ادامه داد: در روز‌های پایانی هفته گذشته به دلیل بالابودن شاخص کیفیت هوا در برخی نقاط شهر مشهد چند دستگاه آمبولانس مستقر شدند تا به موقع به شهروندان امدادرسانی کنند.
 
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهدگفت: تفکیک آمار مراجعه کنندگان بر اساس ناراحتی تنفسی ناشی از آلودگی هوا، به سختی صورت می‌گیرد زیرا احتمال تشدید بیماری  فرد مبتلا به  قلبی عروقی یا تنفسی در اثر آلودگی هواوجود دارد  ، اما اینکه بتوان صد در صد گفت به دلیل آلودگی هوا بیماریش تشدید شده و مراجعه وی به اورژانس به دلیل آلودگی هوا بوده، امکانپذیر نیست.
 
شهر مشهد امروز سه شنبه ۱۲ آذر، هفتمین روز پیاپی است که آلوده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.