استفاده از امکانات دولتی برای داوطلبین انتخاباتی جرم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: یکی از وظایفی که بر عهده قوه قضائیه گذاشته اند، پیش بینی و انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری ازتخلفات و جرائم انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد باقر اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طبق بخش نامه ریاست قوه قضائیه، جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در مرکز استان به ریاست، ریئس کل دادگستری و در شهرستان‌ها به ریاست روسای حوزه‌های قضائی وبا حضور مسئولان مرتبط با امر انتخابات در حال برگزاری هستند.

او با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی قوه قضائیه براساس ۱۵۶ قانون اساسی، پشتیبانی از تمامی حقوق مردم از جمله حق مشارکت در سرنوشت سیاسی خودشان است، افزود:مردم با حضور در انتخابات می‌توانند آزادانه و آگاهانه در سرنوشت کشور مداخله داشته باشند .

اسلامی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مسئله جدی وبسیار با اهمیتی است عنوان کرد:این حضور پرشور منجر به تقویت، افزایش مقبولیت، مشروعیت و اقتدار داخلی و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

این مقام قضائی بیان کرد: ستاد در انتخابات‌های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیشگیری از جرائم انتخاباتی انجام داده است و از این تجارب برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات پیش رو استفاده خواهیم کرد .

اسلامی گفت:این ستاد در سه مقطع پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات تخلفات و جرائم انتخاباتی را مورد رصد قرار می‌دهد و تدابیر لازم پیشگیرانه را اتخاذ خواهد نمود و در صورت وقوع جرم با متخلفان برخورد قضائی صورت خواهد پذیرفت.

او عنوان کرد:طبق ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد‌های انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و مقرر گردید باتشکیل کمیته‌ای در این رابطه محوریت اداره کل بازرسی و با همکاری اداره کل اطلاعات، دیوان محاسبات و ناجا به صورت مستمر تخلفات احتمالی در این حوزه رصد و به این ستاد گزارش شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار