معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

راه اندازی پرواز مجدد بین ایران و قرقیزستان تا پایان آذر

آدم نژاد گفت: طی رایزنی‌ها، علاوه بر تسهیل بر صدور ویزا؛ زمینه برای راه اندازی پرواز مجدد بین ایران و قرقیزستان تا پایان آذر نهایی شد.

راه اندازی پرواز مجدد بین ایران و قرقیزستان/ افزایش صادرات و واردات بین ایران و قرقیزستانشهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دوازدهمین اجلاس کمیسیون‌های ایران و قرقیزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل قرقیزستان برگزار شد، گفت: با توجه به آنکه ایران و کشور قرقیزستان در منطقه ارتباط خوبی دارند می‌توانیم زیر ساخت‌های ارتباطی  بیشتری داشته باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: هر ۲ کشور مایل هستند ارتباطات حمل و نقلی‌شان بهتر شود به همین دلیل اقدامات لازم جهت تسهیل صدور ویزا فراهم شده و تا آخر آذر طبق مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته بحث پرواز بین ۲ کشور را مجدد راه‌اندازی خواهیم کرد.

آدم نژاد اظهار کرد: در سال ۱۹۹۳ تفاهمنامه خوبی در حوزه جاد‌ه‌های داشته‌ایم که در این تفاهمنامه تاکید شده در موارد تفاهمنامه اقدامات عملی صورت گیرد.
بیشتر بخوانید: افزایش حجم مبادلات بین ایران و قرقیزستان

او یادآور شد: در حوزه ریلی با توجه به آنکه صادرات و واردات بین ۲ کشور خوب بوده، اما روسای هر ۲ کمیسیون بر افزایش این میزان تاکید داشته‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به آنکه کشور قرقیزستان دسترسی به آب‌های آزاد ندارد بنابراین سازمان بنادر ظرفیت‌های خوبی را برای حوزه دریایی ایجاد خواهد کرد و حضور شرکت‌های قرقیزستانی جهت سرمایه گذاری می‌تواند شرایط خوبی را برای حمل و نقل کالا و همچنین دسترسی به آب‌های آزاد را فراهم کند.

آدم نژاد با اشاره به اینکه در حوزه لجستیک کشور قرقیزستان می‌تواند شریک خوبی باشد، گفت: در حوزه لجستیک می‌توانیم با سرمایه گذاری کشور قرقیزستان این حوزه را گسترش و تقویت کنیم.

او با اشاره به اینکه امیدواریم با برسی‌های جامع‌تر بتوانیم به منابع خوب و تفاهمنامه قوی‌تری در تردد و مبادله کالا در حوزه حمل و نقل دست یابیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور قرقیزستان علاوه بر تمایل به همکاری در حوزه حمل و نقل به حوزه مسکن و ساختمان هم علاقه نشان داده‌اند، گفت: زمینه‌های لازم جهت صدور خدمات فنی و مهندسی هم فراهم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در حوزه مسکن، ساختمان و راه هم به تفاهماتی در این بخش برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار