حبیبی در هفتمین همایش تاریخ مجلس:

شورای نگهبان سخت‌گیری بیشتری در زمینه تبلیغات انتخاباتی مجلس انجام دهد

دبیر علمی هفتمین همایش تاریخ مجلس گفت: شورای نگهبان باید سخت گیری بیشتری را در زمینه هزینه کرد کاندیدا‌ها در انتخابات مجلس انجام دهد.

شورای نگهبان سخت‌گیری بیشتری در زمینه تبلیغات انتخاباتی مجلس انجام دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نجف‌قلی حبیبی دبیر علمی هفتمین همایش تاریخ مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به تصویب پارلمان بعد از مشروطه اظهار کرد: نظام‌های خودکامه مایه دردسر هستند و همیشه مانند زمان محمدعلی شاه قاچار خطر وجود انسان‌های تندرو وجود دارد.

او ادامه داد: قدرت طلبان هیچ گاه آسوده نمی‌نشینند تا نمایندگان ملت آسوده تصمیم گیری کنند، بنابراین باید از مشروطه نگهداری کرد، جریان‌های مختلف در سال‌های گوناگون تلاش داشته‌اند تا مجلس را از هویت خود بیرون کنند مانند وجود افراد وابسته به قدرت در پارلمان.

حبیبی با بیان اینکه ما نباید تنها به نقل اتفاقات اکتفا کنیم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بلایی که بر سر مجلس مشروطه آمد دیگر تکرار نشود، پول‌هایی که برای انتخابات مجلس خرج می‌شود مبنای فکری در این انقلاب ندارد و امیدواریم شورای نگهبان با تمام تلاش‌هایی که می‌کند اجازه ندهد چنین خطای فرهنگی در کشور حاکم شود.

دبیر علمی هفتمین همایش تاریخ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی افراد برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی پول‌های سنگینی هزینه می‌کنند و امیدواریم مسئولان فکر و برنامه‌های لازم را برای برخورد با این افراد داشته باشند، چون این موضوع بسیار سنگین و خطرآفرین است، چرا باید برخی برای انتخابات این مقدار هزینه‌های سنگین انجام دهند؟

او با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس دو وظیفه عمده نظارت بر اجرای قانون و قانون‌گذاری را بر عهده دارند، اظهار کرد: متأسفانه افرادی که می‌خواهند در مجلس حضور داشته باشند در برنامه‌ها و انتصابات در دولت مانند تعیین استاندار یا مدیر کل دخالت می‌کنند که این مسائل جزء وظایف نمایندگی مجلس نیست، گویا این اواخر این اقدامات برخی نمایندگان به یک سنت اجتماعی تبدیل شده که باید تاریخ‌دان‌ها بعدا به این موضوع رسیدگی کنند.

حبیبی تأکید کرد: رابطه دولت و مجلس کاملا مشخص است و باید از آن مراقبت شود.

دبیر علمی هفتمین همایش تاریخ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تصمیمات نمایندگان مجلس در قبل از انقلاب بیان کرد: نمایندگانی که باید صدای ملت باشند به جایی رسیدند که حکمی مانند مصونیت مستشاران آمریکایی را تصویب کردند و این موضوع صدای امام راحل را هم درآمد.

او ادامه داد: من در دوره اول مجلس شورای اسلامی مدتی رئیس کتابخانه مجلس بودم و در آن زمان نمایندگان مجلس با تاکسی، موتورسیکلت یا دوچرخه در پارلمان حضور می‌یافتند، چرا این فضا اکنون تغییر کرده و آن نمایندگان با آن فضا، غذا، مکان یا وسیله نقلیه به اینجا رسیده‌اند که میلیارد‌ها تومان هزینه کرده تا نماینده مجلس شوند؟ آیا این موضوع زنگ خطری برای مجلس و نظام ما نیست؟

حبیبی با اشاره به دهم آذر روز مجلس هم اظهار کرد: باید پرسید چرا با وجود این همه بزرگان و مجتهان تراز اول و شخصیت‌های بزرگ سیاسی تنها نام آیت الله مدرس و شهادت او نماد مجلس شده و دلیل آن روز دهم آذر را روز مجلس نامگذاری کرده‌اند؟ این سوال را باید پژوهشگران ما با تحقیقات خود پاسخ دهند.

دبیر علمی هفتمین همایش تاریخ مجلس شورای اسلامی در پایان بار دیگر با اشاره به هزینه‌کرد‌های سنگین برخی نامزد‌ها و کاندیدا‌های انتخاباتی گفت: شورای نگهبان باید سخت گیری بیشتری را در زمینه هزینه کرد کاندیدا‌ها در انتخابات مجلس انجام دهد، زیرا این موضوع بسیار مهم و خطرناک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار