هر ۸ دقیقه یک کودک انگلیسی بی‌خانمان می‌شود

موسسه خیریه «شلتر» اعلام کرد هر ۸ دقیقه یک کودک در انگلیس بی‌خانمان می‌شود که در ۱۳ سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

هر ۸ دقیقه یک کودک انگلیسی بی‌خانمان می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز، نتایج مطالعات موسسه خیریه «شلتر» نشان می‌دهد هر ۸ دقیقه یک کودک در انگلیس بی‌خانمان می‌شود که در ۱۳ سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

گزارش موسسه خیریه شلتر تحت عنوان «نسل بی‌خانمان» نشان می‌دهد، روزانه ۱۸۳ کودک انگلیسی خانه خود را از دست می‌دهند و آواره می‌شوند.

این موسسه همچنین در گزارش خود پیش‌بینی کرد، دستکم ۱۳۵ هزار کودک روز کریسمس را در محل‌های اسکان‌ موقت سپری کنند. اماکن اسکان‌ موقت انگلیس که در حال حاضر، پنج هزار و ۶۸۳ خانواده بی‌خانمان با فرزندان خود در آن مکان‌ها زندگی می‌کنند، استاندارد‌های کافی را ندارند. این اماکن فاقد امکانات و امنیت هستند.

طبق این گزارش از هر ۱۰۷ کودک در انگلیس یک کودک بی خانمان است و در اسکان‌های موقت به سر می‌برد.

در این گزارش به داستان یک کودک به نام «ویل» اشاره شده است که پس از آنکه صاحبخانه بی‌دلیل خانه‌اش را از آن‌ها می‌گیرد، مجبور می‌شوند در یک اتاق کوچک در منطقه ایلفورد –شرق لندن--که فقط یک تخت دارد با خانواده‌اش زندگی کند.

این کودک ۱۰ ساله در این باره می‌گوید: زندگی در این خانه وحشتناک است بدتر از آنکه یک فیلم ترسناک را در دنیای واقعی تجربه کنیم. جایی برای انجام کارهایم ندارم. گاهی اوقات برای یک صندلی با برادرم «هری» دعوا می‌کنیم. خیلی کار‌ها را نمی‌توان انجام داد من اغلب نمی‌توانم بازی کنم و معمولا به من گوشزد می‌شود که در راهروی این خانه دویدن ممنوع است. تکالیفم را به سختی انجام می‌دهم، واقعا کار سختی است و من اتاق دیگری ندارم.

طبق گزارش این موسسه، تعداد کودکان بی خانمان انگلیسی که در اسکان موقف به سر می‌برند طی پنج سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

«پولی نیت» رئیس اجرایی اسکان‌های موقت در این خصوص گفت: این واقعیت که ۱۸۳ کودک هر روز بی خانمان می‌شوند، بحرانی بزرگ و یادآور این است که وعده‌های سیاسی در مورد مقابله با بی‌خانمانی باید به یک عمل واقعی تبدیل شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار