رشد ۱۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از رشد ۱۰ درصدی میزان بازدید گردشگران خارجی از موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان در هشت ماه امسال خبر داد.

رشد ۱۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه‌های غنی و تخصصی و همچنین اماکن تاریخی آذربایجان شرقی از جاذبه‌های ارزشمند استان به شمار می‌رود و همه ساله پذیرای حجم گسترده‌ای از گردشگران داخلی و خارجی است.

او گفت: در ۸ ماه سال جاری موزه‌ها و اماکن تاریخی استان با­­ استقبال خوب بازدیدکنندگان خارجی همراه بود، به طوری که تا پایان آبان ماه سال جاری این اماکن پذیرای ۱۹ هزار و ۲۵ گردشگر خارجی بود.

آبدار با اشاره به بازدید ۱۷ هزار و ۱۷۸ نفر گردشگر خارجی در مدت مشابه سال گذشته، میزان رشد بازدید گردشگران خارجی از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش در سال جاری را ۱۰ درصد عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به موزه‌ها و اماکن پربازدید آذربایجان شرقی در مدت زمان مذکور گفت: در این مدت به ترتیب مسجد کبود، موزه آذربایجان و کلیسای سنت استپانوس با بیشترین بازدید در کانون توجه گردشگران خارجی است.

آذربایجان شرقی با داشتن حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه‌های گردشگری جزو ۵ استان برتر گردشگری ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار