ماهواره ویژه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ساخته شد

ژاپنی‌ها کار ساخت ماهواره ویژه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به پایان رساندند.

ماهواره ویژه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ساخته شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو موسوم به «توکیو ۲۰۲۰» از اتمام ساخت ماهواره ای که در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده به فضا ارسال می‌شود، خبر داد. هدف این پروژه ترویج بازی‌ها در حین گردش به دور زمین است. این دستگاه کوچک "G-Satellite Go to Space" نامگذاری شده و ابعاد آن فقط ۱۰ سانتی متراست.

این ماهواره دو شخصیت کارتونی محبوب ژاپنی به نام‌های گوندام و زاکو را به همراه خواهد داشت و پس از تحویل به ایستگاه فضایی بین المللی در ماه آوریل، سفر خود را به دور کره زمین آغاز خواهد کرد.

تعدادی دوربین تعبیه شده در این ماهواره تصاویر را ضبط و منتقل می‌کنند، در حالی که یک تابلوی اعلانات برقی پیام‌های مربوط به بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو را به زبان‌های ژاپنی، انگلیسی و فرانسوی نمایش می‌دهد. جلوی این ماهواره از جنس طلا خواهد بود تا نمایانگر و نماد مدال طلا باشد.

گوندام و زاکو که روبات‌های علمی تخیلی سریال‌های تلویزیونی Mobile Suit Gundam هستند، با استفاده از مواد و رنگ‌های خاص ساخته شده اند تا در آب و هوای فضا سالم بمانند.

در طول بازی‌ها چشم این دو ربات به رنگ‌های پنج حلقه المپیک بر روی پس زمینه سفید خواهد درخشید.

این ماهواره ماه مارس به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده خواهد شد. این ماهواره نخستین بار روزپنجشنبه (۵ دسامبر) به آژانس اکتشاف هوا فضای ژاپن منتقل می‌شود.

در صورت موفقیت پژوه مذکور، این اولین بار در تاریخ المپیک و پارالمپیک خواهد بود که ماهواره‌ای که مختص این بازی‌ها طراحی و ساخته شده است و به طور مستقل در مدار زمین قرار می‌گیرد. این ابتکار بخشی از پروژه تیمی توکیو ۲۰۲۰ است که توسط برگزار کنندگان در آگوست ۲۰۱۷ آغاز شده است.

به گفته برگزار کنندگان المپیک، این پروژه هیچ هزینه‌ای به بودجه ۲۰۲۰ توکیو اضافه نمی‌کند.

هواداران می‌توانند با استفاده از یک وب سایت ویژه ایجاد شده، ماهواره را پیگیری کنند.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بین ۲۴ ژوئیه و ۹ اوت و مسابقات پارالمپیک بین ۲۵ اوت تا ۶ سپتامبر برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:حق پخش بازی‌های المپیک تا سال ۲۰۳۲ به ژاپنی‌ها رسید


انتهای پیام/

ماهواره ویژه المپیک آماده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار