۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۸ هزار و ۹۹۳ معلول در این استان وجود دارد.

۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فاطمه رضوان مدنی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را ۱۵۳ هزار ۸۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر معلولیت‌های بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی دارنددر حال حاضر در استان کرمانشاه ۳۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند که علی رغم تحریم‌ها توانستیم امسال مقدار پرداختی را افزایش دهیم.

رضوان مدنی گفت: طی هفته گذشته حق پرستاری ضایعه نخاعی نیز ۲ برابر افزایش یافت و از ۲۲۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان رسیده است به آن دسته از افرادی که معلولیت شدید دارند و نیازمند محسوب می‌شوند هر یه ماه یکبار مبلغ ۳۶۰ هزار تومان واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین از آبان ماه امسال یارانه سالمندان و بیماران مزمن روانی به مبلغ ۹۲۰ هزار تومان و یارانه افراد مجهول الهویه به مبلغ یک میلیون و ۴۰ هزار تومان به حساب واریز کردیم تا مراکز با کیفیت بهتر از قبل خدمات ارائه دهند.

رضوان مدنی گفت: مصوب شده خانواده‌هایی که از معلولین نگهداری می‌کنند تا ۵۰ درصد از مالیات‌هایی که باید پرداخت کنند، معاف می‌شوند تلاش می‌کنیم هیچ خانواده‌ای که ۲ معلول و بالاتر دارند بدون مسکن نباشند و در این خصوص از خیرین هم کمک گرفتیم.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت اشتغال معلولین، بیان کرد: در سال ۹۷ تعهد اشتغال ما ۱۵۰۰ مورد بود که موفق شدیم ۱۵۹۰ شغل ایجاد کنیم و در سال ۹۸ تعداد ۲۲۰۰ نفر در تعهد ماست که تا الان ۱۶۲۲ مورد اشتغال ایجاد کردیم و امیدواریم تا پایان سال تلاش می‌کنیم بیشتر از تعهدمان اشتغال ایجاد شود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
پول ۳۶۰ هزار من نمیاد ناراحتم اسلام آباد غرب
آخرین اخبار