بهره برداری طرح پتروشیمی هگمتانه در بهار سال ۹۹

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: طرح پتروشیمی هگمتانه در بهار سال ۹۹ بهره برداری می‌شود.

بهره برداری طرح پتروشیمی هگمتانه در بهار سال ۹۹ به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،محمدرضا بادامی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان گفت: دعوت از رایزنان اقتصادی و بازرگانی ایران در سوریه، لبنان، ترکیه و ترکمنستان برای مشاوره واحد‌های صادرات محور از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

او از برگزاری کلینیک مشاوره کسب و کار برای مشاوره در حوزه بازار و تولید خبر داد و افزود: برگزاری رویداد استارت آپی با محوریت بسته بندی درصنعت و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف در حوزه‌های بازار از دیگربرنامه‌های جانبی این دوره از نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان ازافتتاح غرفه رسانه در نمایشگاه بین المللی خبر داد و گفت: این غرفه با ۲۰ میلیون تومان هزینه برای حضور اصحاب رسانه در نمایشگاه بین المللی تدارک دیده شده است.

حمید گلی پور با بیان اینکه در این نمایشگاه رایزنان ایران در ترکیه، لبنان، سوریه و ترکمنستان در قالب کارگاه‌های آموزشی حضور خواهند داشت، یادآور شد: این رایزنان کلاس‌های آموزشی مفیدی برای صنعتگران خواهند داشت تا راه صادرات غیر نفتی را هموار کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد عرصه‌ای برای تهاجم دشمن شده است، بیان کرد: دولت فعلا نباید در عرصه اقتصاد تصدی گری کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثفی ادامه داد: دشمن بنا دارد اقتصاد ما را برهم بزند و در این زمینه مدیر خوب، مدیری است که در میدان‌های سخت یک واحد تولیدی را نجات دهد.

او با اشاره به اینکه وقتی همه امکانات فراهم باشد درچنین فضایی مدیریت خیلی سخت نیست، اما مدیر توانمند در شرایط سخت مدیریت می‌کند، گفت: فعلا اعتقاد دارم دولت نباید در عرصه اقتصاد تصدی گری کند بلکه فقط باید تسهیلگری کند به طوریکه در عرصه مالیات باید تولیدکنندگان را همراهی کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در اقتصاد، یادآور شد: مردم خودشان باید میدان دار باشند. شهادت می‌دهم غالب مسئولان استان همراهی‌های خوبی با تولیدکنندگان دارند و دغدغه‌مند هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز بزرگترین جهاد و جبهه ما جبهه اقتصادی است، گفت: مشکلات پتروشیمی هگمتانه حل شده است به طوریکه پتروشیمی هگمتانه با بیش از ۶۰ جلسه با وزیر تا عید امسال به نتیجه می‌رسد.

خجسته افزود: پتروشیمی هگمتانه با ۱۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم بعدازعید به بهره برداری می‌رسد.

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر در استان پیگیری شده است، گفت: همدان برای سرمایه گذاری جزء آماده‌ترین استان هاست.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه شرایط همدان برای سرمایه گذاری ویژه است، گفت: منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر جزء چهار منطقه‌ای است که در کشور برای‌های تک تعریف شده است.

وی تصریح کرد: این منطقه سال گذشته کلنگ زنی شده و ۵۰ هکتار زمین برای آن آماده می‌شود البته گسترش این منطقه تا ۱۰۰۰ هکتار بوده که در مسیر تولید سرمایه نرم افزار و زمینه‌های رد‌های تک در استان و منطقه است.

او با بیان اینکه برآورد می‌کنم اگر این منطقه با تمام ظرفیت راه بیفتد به اندازه کل صنعت استان تولید سرمایه خواهد داشت، ادامه داد: هیچ راهی نداریم جز اینکه برای تولید سرمایه گذاری کنیم که در این زمینه همدان جزء آماده‌ترین استان هاست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.