طرح «طراوت» به دنبال تد‌‌‌‌‌‌‌‌اوم چرخه تولید

اجرای طرح «طراوت» برای رونق و تداوم چرخه تولید در شعب بانک صادرات فارس اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مد یر شعب بانک صاد رات فارس از فعالیت ۱۵۷ واحد بانکی وابسته به این مجموعه در استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها علاوه بر ارایه خدمات مورد نیاز بانکی در اقصی نقاط استان به مشتریان، تلاش می‌کنند با طرح‌های پیش بینی شده، گام‌های جدی را برای رونق تولید در استان بردارند.

مهد‌ی اقبالی راد با تاکید بر اینکه حمایت از تولید و تداوم چرخه فعالیت تولیدکنندگان از دغدغه‌های جد‌ی بانک صادرات است، اظهارداشت: برای تحقق اهد اف بخش تولید، اقد امات ویژه‌ای پیش بینی شده که از آن جمله می‌توان به تقویت بنیه مالی مصرف کنند گان کالا‌ها و خد مات و د ر نتیجه افزایش تقاضای خرید اشاره کرد.

او با بیان اینکه بسیاری از واحد‌های تولید‌ی به د لیل تورم و نوسان نرخ ارز با مشکل نقد ینگی مواجه شد ه اند، گفت: یکی از راهکار‌های بانک صادرات برای رفع این مشکل، عرضه اعتبار اسناد‌ی ریالی ویژه تولید کنند گان و مصرف کنند گان است که برمبنای آن، هر د و طرف می‌توانند بد ون استفاد ه از وجه نقد و صرفاً با استفاد ه از اعتبار اسناد‌ی بانک، معامله خود را به سرانجام برسانند.

اقبالی راد گفت: این راهکار د ر قالب «طرح طراوت» عملیاتی می‌شود و برمبنای آن، تولید کنند گان و مصرف کنند گان محصولات مختلف می‌توانند بد ون د اشتن د غد غه نقد ینگی، با استفاد ه از اعتبارات اسناد‌ی ریالی بانک صاد رات، مواد اولیه و یا محصول مورد نیاز خود را خرید اری و مصرف کنند.

مدیر شعب بانک صاد رات فارس با بیان اینکه بانک، امکان نقد کرد ن اسناد اعتباری را برای تولید کنند گان و مصرف کنند گان فراهم کرد ه است، گفت: این اسناد د ر د و بازه زمانی ۳ تا ۱۲ ماهه به متقاضیان ارایه می‌شود.

او همچنین با تاکید براینکه طرح طراوت می‌تواند خلاء نقد ینگی تولید کنند ه و مصرف کنند ه را برطرف نماید، ابراز د اشت: مجموعه بانک صاد رات فارس تلاش می‌کند به روش‌های گوناگون بخش تولید را مورد حمایت قرار د هد و چرخه آن را د ر استان پاید ار نگه دارد، براین اساس اعلام می‌کنیم هر فرد یا مجموعه تولید‌ی که در استان فارس نیاز به تامین مالی د اشته باشد، می‌تواند از ابزار‌های اعتباری این بانک استفاد ه کند و خد مات تعریف شد ه د ر این حوزه را  در چارچوب ضوابط دریافت کند.

به گفته اقبالی راد، بانک صاد رات فارس د ر زمینه ارایه خد مات مشاوره رایگان سرمایه گذاری نیز علاقه مند ان را همراهی خواهد کرد.

 مدیر شعب بانک صادرات فارس، از خرید دین چک‌های مشتریان خُرد بانک صادرات به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های رونق تولید یاد کرد و گفت: براساس این طرح، فروشندگان می‌توانند محصولات خود را به صورت مدت دار به مشتریان بفروشند و اسناد آن را پس از ارایه به بانک، نقد کنند.

او افزود: به منظور تأمین نیاز‌های تسهیلاتی مشتریان، بانک صادرات با ارائه طرح ۶۷، شرایط دریافت وام در حداقل زمان ممکن (۴۸ساعته) را با نرخ ۶ درصد و نرخ سود سپرده ۷درصد سالانه فراهم کرده است.

اقبالی راد ادامه داد: متقاضیان دریافت اینگونه تسهیلات می‌توانند به شعب بانک صادرات در سراسر کشور مراجعه و با افتتاح سپرده کوتاه مدت، ضمن دریافت ۷درصد سود، حداکثر تا مبلغ ۲ میلیارد ریال، تسهیلات با نرخ ۶ درصد را دریافت کنند.

او همچنین از راه اندازی طرح جاری طلایی بانک صاد رات به منظور ارایه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ سود پایین به عموم مردم خبر د اد و خاطرنشان کرد : در این طرح مشتریان می‌توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه جاری بدون دسته چک و ایجاد معدل موجود‌ی حد اکثر تا مبلغ ۲میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود د و الی ۱۳ د رصد و با بازپرد اخت ۱۲ الی ۳۶ماهه دریافت کنند.

اقبالی راد از دیگر طرح‌های بانک صادرات را طرح سپهر دانش عنوان کرد و گفت: این طرح به منظور ارج نهادن به وظایف اجتماعی بانک و همچنین ارزش گذاری به د انش آموزان سراسر کشور و ترویج فرهنگ بانکداری الکترونیک اجرایی شد ه است.

به گفته او، در این طرح والدین پس از افتتاح حساب برای فرزند ان مبلغ ۳۱۰هزار ریال را به عنوان هدیه از طرف بانک صاد رات دریافت و خود شان نیز با واریز مبلغ ۶۹۰ هزار ریال، کارتی با عنوان سپهر دانش به نام دانش آموز و با مبلغ یک میلیون ریال دریافت می‌کنند.

اقبالی راد با بیان اینکه این کارت از ویژگی‌هایی خاصی برخورد ار است، اظهارد اشت: از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نرخ سود ۱۰ درصد، عضویت در باشگاه مشتریان بانک صاد رات، امکان برد اشت تاسقف دو میلیون ریال در هفته و امکان دریافت کارت مرابحه کمک هزینه خرید نوشت افزار اشاره کرد.

به گفته او، د ر حال حاضر بالغ بر دو میلیون حساب بانکی اهالی استان فارس در بانک صادرات ثبت شد ه و نزد یک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارت عابر بانک با هد ف رونق بانکداری الکترونیک در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، این در حالی است که بانک صادرات، امن‌ترین سیستم بانکداری الکترونیک را در میان بانک‌های کشور د ر اختیار دارد و سپرده گذاران برمبنای آن می‌توانند منابع خود را با اطمینان خاطر در اختیار این بانک قرار دهند.

اقبالی راد در پایان سخنان خود گفت: در همین راستا نرم افزار و اپلیکیشن «صاپ» هم طراحی شد ه که به عنوان یکی از ابزار‌های پرکاربرد پرداخت‌های بانکی، خدمات ۱۷ بانک کشور را پوشش می‌دهد و پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.