اجرای طرح تلاوت‌های اذانگاهی در نهاوند

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه ارشاد نهاوند از اجرای طرح تلاوت‌ های اذانگاهی در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح تلاوت‌های اذان‌گاهی در نهاوندبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،پیام بحیرایی، مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه ارشاد نهاوند گفت: دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، کلاس‌های حفظ و قرائت تخصصی تقلیدی در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، کادرسازی و تربیت نیروی قرآنی نوجوان و جوان جهت ادامه فعالیت‌های قرآنی در این مجموعه است.

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه ارشاد نهاوند با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های شاخص این مجموعه، تشکیل «مجمع قاریان نوجوان و جوان» است، اضافه کرد: اولین فعالیت این مجمع در ده شب نخست ماه محرم در هیئت مسجد امیرالمومنین (ع)، هیئت فاطمیون و هیئت مسجد روستای جهان‌آباد بود.

بحیرایی با اشاره به اینکه در این برنامه هر شب، سه قاری همزمان به صورت مجزا در این مساجد به تلاوت می‌پرداختند، گفت: در مجموع ۳۰ قاری در آن ایام به تلاوت آیات انتخابی و متناسب با آن شب می‌پرداختند.

اوبا بیان اینکه برگزاری کرسی‌های ثابت قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این مجموعه است، گفت: کرسی و جلسات ثابت قرآن، روز‌های دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرک طالقانی نهاوند برگزار می‌شود.

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه ارشاد نهاوند با اشاره به اینکه برگزاری و راه‌اندازی این کرسی‌های تلاوت از ۲۰ آبان آغاز شده است، افزود: در این جلسات قرآن، دو قاری ممتاز در هر هفته به تلاوت آیات می‌پردازند، روحانی و امام جماعت مسجد نیز پس از اتمام تلاوت، به تفسیر آیات می‌پردازد.

بحیرایی ادامه داد: برگزاری جلسات قرآن در کادرسازی و استفاده از ظرفیت جوانان در امور مختلف جامعه است بسیار مهم و موثر است که این مهم از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نیز هست.

مدیر کانون قرآن و عترت نهاوند ابراز کرد: به دنبال آن هستیم تا طرح یکسان سازی تلاوت‌های اذانگاهی را با پرورش نیرو‌های جوان قرآنی درسطح شهرستان اجرایی و عملیاتی کنیم.

او گفت: مسئولان فرهنگی، هیئت امنا‌های مساجد و بقاع متبرکه، فعالان قرآنی، اساتید و قاریان و حافظان قرآن طبق سخن رهبری موظف هستند، جلسات و کرسی‌های قرآن را در هر سطح و منطقه‌ای برگزار کنند.

بحیرایی ادامه داد: متولیان و فعالان در حوزه قرآن باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص، آتش به اختیار، کادرسازی و استفاده از ظرفیت جوانان در امور مختلف را فصل‌الخطاب قرار داده و با تمام توان در این عرصه تلاش کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مساجد ، تلاوت قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.