رشد ۴۸ درصدی بازدید از موزه ذوالفقاری

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان بازدید از موزه باستان شناسی، مردان نمکی و ذوالفقاری استان زنجان در ۸ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۸ درصد رشد یافته است.

رشد ۴۸ درصدی بازدید از موزه ذوالفقاریبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان،  افزود: این رشد نه تنها در موزه باستان شناسی بلکه در کلیه اماکن تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اتفاقا افتاده و بصورت میانگین شاهد رشد ۱۶ درصدی هستیم.

او عامل این رشد را تلاش و سعی میراث فرهنگی در معرفی آثار تاریخی و اماکن گردشگری با همکاری دستگاه‌های دیگر دانست و ادامه داد: این یعنی ما گامی دیگر در راستای نیل به هدف خود یعنی گذر از معبر گردشگری به مقصد گردشگری برداشته ایم.

امیر ارجمند با اشاره به دو مجموعه فسیل و سنگ‌های تزیینی که در ماه‌های اخیر در استان مجوز مجموعه داری و پروانه نمایش گرفته اند، گفت: این دو مجموعه برای نمایش با مشکل مکان مواجه هستند که ما امیدواریم با همراهی میراث و دستگاه‌های دیگر شاهد برپایی این موزه‌ها در زنجان باشیم.

این مسئول ادامه داد: تجربه موفق نخستین موزه خصوصی زنجان می‌تواند الگو قرار گیرد چراکه باغ موزه گیاهان دارویی از بازدید کننده خوبی برخودار است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.