هوای خوزستان مه آلود است

هوای اغلب شهرهای خوزستان از صبح چهارشنبه مه آلود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، این پدیده جوی در برخی مناطق خوزستان به خصوص شهرهای شمالی ، شمال شرق و مرکزی استان از جمله کلانشهر اهواز سبب کاهش دید افقی به کمتر از یک هزار متر رسیده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد مه آلودگی پدیده غالب در بیشتر مناطق خوزستان است.این پدیده جوی به تدریج با تابش آفتاب کم اثر خواهد شد و غلظت آن کاهش می یابد.

مه رقیق صبحگاهی در مناطق ساحلی خوزستان پدیده غالب جوی است.

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بیشتر جاده های اصلی ، فرعی و کوهستانی استان مه‌آلود است از رانندگان خواست با احتیاط توام با صبوری رانندگی کنند تا از بروز حوادث رانندگی جلوگیری شود.

دولتشاهی افزود: رانندگان در شرایط مه آلودگی هوا و کاهش دید افقی ، با سرعت مطمئنه حرکت و از چراغ های مه‌شکن استفاده کنند.
او از رانندگان خودروهای عمومی و شخصی خواست در سفر به مناطق شمال و شمال شرق خوزستان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

بنا به این گزارش با وجود مه آلودگی هوا و کاهش دید افقی ، همه راههای اصلی و فرعی استان باز و ترافیک در آنها روان است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی خوزستان از اواخر وقت جمعه ۱۵آذر ماه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور ، بارش باران در بیشتر مناطق استان شروع می شود و دمای هوا نیز به صورت محسوسی کاهش می یابد. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی استان به صورت برف پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.