فرش دستباف سمنان نیازمند حمایت‌های بیشتر

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان گفت: گرانی مواد اولیه، نبود بازار فروش و نقدینگی از جمله چالش هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف این استان به شمار می‌رود که رفع آن نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابراهیم باقری، مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان گفت: در حالیکه گرانی مواد اولیه بر قیمت تمام شده تاثیر گذاشته و اکنون بازار فروش دچار چالش جدی و کمبود فروش شده است تداوم فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف استان سمنان در گرو کمک و حمایت مسئولان است.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان با اتخاذ ساز و کار‌های منطقی و کارشناسی نقشی مهم در تامین بازار فروش محصولات تولیدی فرش بافان استان دارد.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان بیان کرد: دولت تاکنون با ارائه خدمات ارزنده همراه هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف بوده، اما انتظار است در این شرایط فعلی نگاه ویژه به این بخش داشته باشد.

باقری با اشاره به تاکید‌ها و منویات مقام معظم رهبری، ابراز کرد: تقویت تعاونی‌ها و کسب و کار‌های خرد نقشی مهم در اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های منسجم در این زمینه گام‌های اساسی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار برداشت.

او تصریح کرد: ارائه بسته حمایتی مانند تسهیلات ارزان قیمت و رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه و رونق صنایع دستی اقدامی مهم و اجتناب ناپذیر است.

۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده در یکصد کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی این استان فعالیت می‌کنند.

۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار