کمبود اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی امدادرسانی زمستانی در آذربایجان‌شرقی

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کمبود بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار کار امدادرسانی و برف‌روبی زمستانی را در این استان با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کمبود این میزان اعتبار موجب شده تا نتوانیم از ماشین آلات استیجاری و نیرو‌های فصلی برای برف روبی ۵ ماهه فصل سرما استفاده کنیم.

او گفت: با توجه به کمبود اعتبار در سال جاری تعداد دستگاه‌های برف روب و نمک پاش برای اجرای طرح زمستانی در این استان به نصف کاهش یافته و این تعداد از ۶۳۰ دستگاه به حدود ۳۰۰ دستگاه رسیده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ادامه این روند امدادرسانی به ویژه در راه‌های روستایی را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: هم اکنون گروه‌های برف روب و نمک پاش این اداره کل با استقرار در راه‌های استان آماده انجام اقدامات لازم هستند.

رسول زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای آغاز بارش باران و برف از امشب تا جمعه، افزود: رانندگان برای تردد در راه‌های استان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

او گفت: با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها در زمان بارش، رانندگان سرعت مطمئن را رعایت و قبل از رسیدن به گردنه ها، سرپیچ‌ها و قوس‌ها سرعت خودروی خود را کم کرده و از رانندگی با شتاب خودداری کنند.

رسول زاده افزود: هم اکنون راه‌های استان باز بوده و عوامل راهداری نیز راه‌های استان را برف روبی و نمک پاشی کرده اند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: راهداری ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.