ایستگاه‌های اتوبوس یزد هوشمند می‌شود

سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: سامانه اتوبوس یاب ،YazdBus، در شهر یزد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  مجید بیکیسرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: در فاز اول این طرح، مسیر سه راه شحنه تا میدان اطلسی به صورت پایلوت اجرا و در فاز‌های بعدی، دیگر مسیر‌های شهر پوشش داده می‌شود.

او افزود: با اجرای این طرح و با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، شهروندان موقعیت اتوبوس‌ها را مشاهده و بر اساس موقعیت اتوبوس، برنامه کاری خود را زمان بندی می‌کنند.

مجید بیکی ادامه داد: در این سامانه، شهروندان ایستگاه مورد نظرشان را در نقشه انتخاب و سامانه اتوبوس یاب، مسیر‌های منتهی به آن ایستگاه را نمایش و نزدیکترین اتوبوس به ایستگاه مورد نظر، همراه با فاصله و زمان تقریبی تا ایستگاه انتخاب شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: تمامی ایستگاه‌های مسیر سه راه شحنه تا میدان اطلسی بررسی شده که در این مسیر بصورت رفت و برگشت ۱۳ دستگاه اتوبوس و ۵۰ ایستگاه در سامانه اتوبوس یاب قرار گرفته است.

بیکی گفت: به جهت اجرای پروژه در پایانه‌ها و برخی ایستگاه‌های اتوبوس، تابلو‌های هوشمند اطلاع رسانی فاوا با قابلیت نمایش فاصله و زمان تقریبی رسیدن اتوبوس نصب می‌شود.

انتهای پیام/ی

سامانه اتوبوس یاب ،YazdBus، در شهر یزد اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار