طرح کسب و کاردر۱۱۰۰ روستای خراسان رضوی

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: طرح هر روستا یک معین از محور‌های ستاد اقتصاد مقاومتی است و در این راستا برای هزار و ۱۰۰ روستای استان طرح کسب و کار تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی سبزوار با حضور معین‌های اقتصادی این شهرستان گفت: از مزایای طرح کسب و کار روستا‌ها تدوین ظرفیت، پتانسیل‌ها و مشاغل مزیت دار این مناطق است و در طرح مثلث توسعه اقتصادی مورد توجه معین‌ها قرار می‌گیرد.

اوتصریح کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی برای ۳۰ درصد روستا‌های خراسان رضوی کارت اهداف صادر شده و در آن شاخص‌های وضع موجود مشخص و رسیدن به وضع مطلوب، سهم شاغلان و سرانه‌های درآمدی نیز پیش بینی شده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در توسعه اقتصادی تاکید بر مشارکت مردم است و طرح هر روستا یک معین اقتصادی محور و الگوی مناسبی برای توسعه و رونق اقتصادی خراسان رضوی است.

لبافی افزود: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون ۱۰۰ معین اقتصادی مشخص شده و هر معینی مدل‌های مختلفی از توسعه را ارائه داده است.

احمد برادران فرماندار سبزوار نیز در این نشست گفت: توسعه روستا‌ها از اولویت‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی است و در این راستا برای هر روستای این شهرستان یک ستاد توسعه ایجاد شده است.

فرماندار سبزوار گفت: برای اجرای این طرح چند راهبرد تعریف شده که فعالیت فکری و نرم افزاری، افزایش مشارکت مردم و روستائیان، تسهیل فرایند سرمایه گذاری و تاکید بر مشاغل خُرد پشتیبان محور مهمترین این راهبرد‌ها است.

برادران افزود: از پنج معین اقتصادی سبزوار سه معین اقتصادی با ۳۰ طرح و سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال ثبت سامانه شده است.
اوتصریح کرد: سه معین ثبت شده در سامانه تاکنون ۶۸۳ فرصت شغلی ایجاد کرده اند و هفت مورد فعالیت فرهنگی به وسیله این معین‌ها ثبت شده است.

طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارای سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در داخل این مثلث قرار گرفته اند.

انتهای//م. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.