بازگشت به وقف چهار و نیم هکتار اراضی موقوفه در ارزوئیه

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه از بازگشت به وقف ۴.۵ هکتار از اراضی موقوفه قدیمی در شهرستان ارزوئیه خبر داد.

بازگشت به وقف چهار و نیم هکتار اراضی موقوفه در ارزوئیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شریف رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اظهار داشت: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه از بُعد قانونی، مدیریت و تولیت موقوفات فاقد متولی و نظارت بر موقوفات دارای متولی است.

او گفت: در راستای تعیین و تکلیف و تثبیت اراضی موقوفات شهرستان‌های زیر نظر این اداره، طی اقدامی ۴.۵ هکتار از اراضی موقوفه حاج یارالله واقع در شهرستان ارزوئیه به وقفیت بازگشت داده شد.

شریف در خصوص جزئیات این موقوفه گفت: این موقوفه یکی از موقوفات قدیمی شهرستان است که نیت آن بحث تعزیه داری و اطعام عزاداران در ایام ماه محرم می‌باشد، که بخشی از اراضی آن در روستای حیدر آباد بازپسگیری شد.

او با اشاره به کاربری مسکونی و کشاورزی اراضی موقوفه افزود: مالکان و متصرفان در این املاک طبق قانون باید نسبت به رعایت حقوق موقوفه اقدام و با اوقاف همکاری نمایند.

شریف تصریح کرد: در حوزه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه بیش از ۱۲۰ موقوفه، ۲۲ بقعه متبرکه شاخص، ۳۰۸ مسجد و سه مصلی وجود دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار