مدیرکل کمیته امداد استان تهران :

هیچ مددجوی پشت نوبتی برای تهیه جهیزیه نداریم

پرپنچی درباره آخرین اقدامات کمیته امداد استان تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: مددجویان نباید دچار چسبندگی به کمیته امداد شوند.

او با بیان اینکه مددجویان باید در یک فرآیند ۵ ساله توانمند از پوشش این نهاد خارج شوند، گفت: حدود ۷۳ هزار خانوار به طور ثابت تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند.

پرپنچی گفت: طی دوسال گذشته ۱۸ هزار خانوار در قالب تبصره ۱۴ تحت پوشش امداد قرار گرفته‌اند. سعی کرده‌ایم تا این افراد نیز مانند مددجویان تحت حمایت از همه امکانات ارائه شده امداد استفاده کنند.

او با بیان اینکه حدود ۱۹ هزار نفر از ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند، افزود: اکنون ۶۷ هزار حامی فرزندان امداد را حمایت می‌کنند و ما سعی کرده ایم این رقم را به ۲۳۰ هزار نفر برسانیم تا بسیاری از دغدغه‌های زندگی مددجویان کاسته شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کارشناسان این ما در سامانه تلفنی ۷۳۵۵ مستقر هستند و افرادی که تقاضای کمک و یا حمایت از کودک یتیم را دارند می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند، گفت: هیچ مددجوی پشت نوبتی برای جهیزیه نداریم.

پرپنچی گفت: برای تأمین جهیزیه ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد و ۱۰ میلیون تومان نیز وام پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه میزان کمک هزینه‌های جهیزیه نسبت به گذشته دو برابر شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار مورد جهیزیه برای مددجویان تهیه شده است که تا پایان سال تعداد آن به ۱۵۰۰ مورد می‌رسد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: قصد داریم تعداد آن‌ها را به هزار مرکز برسانیم.

پرپنچی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری در مساجد، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ایجاد می‌شوند و با توجه به شناخت و مراجعات نیازمندان به این مراکز، امنای آن‌ها می‌توانند نسبت به ارائه کمک اقدام کنند.

او گفت: با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی به ۶ هزار مددجو وام پرداخت شده است که این وام‌ها در حوزه‌های مختلف اشتغال، درمان، جهیزیه، مسکن، ودیعه مسکن و حمایت‌های ضروری بوده است.

پرپنچی با بیان اینکه حداقل وام ۵ میلیون تومان و حداکثر ۳۰ میلیون تومان است که تا ۵۰ میلیون تومان نیز از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود، افزود: طی ۸ ماه امسال ۵۶۵ مورد ودیعه مسکن به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

او افزود: بر اساس تشخیص مددکاران مبلغ وام‌های دریافتی متفاوت بوده است که البته ودیعه مسکن امانی نیز داریم به طوری که پول ودیعه مسکن را خود کمیته امداد به صاحبخانه می‌دهد که در این مورد استثنائاتی وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۶۸ میلیارد تومان با سرانه ۲۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال روستایی پرداخت شده است، گفت: در سال ۹۸، ۱۵۳۱ مورد در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که ۸۲ میلیارد تومان اعتبار صرف آن‌ها شد.

پرپنچی ادامه داد: ۱۲۱ میلیارد تومان با سرانه ۳۵ میلیون تومان تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای گروه‌های هدف مددجویان اختصاص داده شده است که در این خصوص ۲ هزار و ۹۵۹ پرونده ثبت و ۱۲۲ میلیارد تومان تعیین مبلغ شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: از طریق بانک مهر ۱۸ میلیارد تومان مصوب شده بود که برای گروه‌های هدف مددجویی ۹۲۷ پرونده با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان جذب شده است.

او افزود: امداد یک سری تسهیلاتی نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته به طوری که تا دو سال حق بیمه ۲۳ درصدی کارگر را در صورت استخدام مددجویان امداد به کارفرما پرداخت می‌کند.

پرپنچی با بیان اینکه هر کارفرمایی که تا ۱۰ نفر از مددجویان امداد استخدام کند می‌تواند ۵۰۰ میلیون تومان وام دریافت کند یعنی به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، ادامه داد: این افراد همان کارآفرینان هستند که در مباحث اقتصادی، بازاریابی و ... امداد را یاری می‌کنند و تاکنون ۱۱ راهبر شغلی در امداد داریم.

او افزود: تا سقف ۵۰ میلیون تومان با ۶ درصد کارمزد و اقساط ۶۰ ماهه و از تبصره ۱۶ نیز ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۶۰ ماهه و همچنین از صندوق امداد ولایت نیز ۳۰ میلیون تومان با کارمزد ۲ درصد با اقساط ۶۰ ماهه و بانک مهر نیز ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۶۰ ماهه به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: هر مددجو می‌تواند تا ۸۰ میلیون تومان وام یعنی ۳۰ میلیون تومان از امداد و ۵۰ میلیون از بانک وام دریافت کند.

پرپنچی با بیان اینکه در سال جاری ۷ هزار شغل تعهد استان تهران است که ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بزرگترین مشکل خانواده‌های نیازمند امداد، ضمانت است.

او با بیان اینکه در همین راستا برای رفع مشکل آنان صندوق ضمانت کمیته امداد را راه اندازی کرده ایم، بیان کرد: به طوری که تاکنون ۳۸۰ مورد ضمانت از سوی صندوق انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: همه مددجویان کمیته امداد، کمک معیشت دولت را دریافت کرده اند.

پرپنچی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۴ که ۱۸ هزار مددجوی جدید تحت پوشش قرار گرفته اند، ادامه داد: به هر خانواده یک نفره ۱۵۱ هزار تومان، دو نفره ۳۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سه نفره ۴۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و چهار نفره ۵۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان، همچنین ۵ نفره به بالا نیز ۶۴۴ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مستمری خانواده یک نفره ۲۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، دو نفره ۳۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان، چهار نفره ۶۶۵ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۷۶۴ هزار تومان است که این مبلغ با در نظر گرفتن سرانه جدید افزایش ۲۰ درصد مستمری اول، یارانه، مستمری اول و یارانه عمومی محاسبه شده است

پرپنچی با بیان اینکه نیازمندان می‌توانند به روش‌های مختلف مانند مراجعه به دفاتر امداد، مراکز نیکوکاری، سازمان‌ها و مؤسسات و سامانه ۷۳۵۵ از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار شوند، گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ مددجوی مستأجر فاقد مسکن در استان تهران وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
پس جوونا ديگه چشونه ازدواج نميكنن ؟؟؟؟
-
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
ازبس ناامیدشدن صف نمیکشن
آخرین اخبار