آغاز ششمین کنفرانس رادار و سامانه های مراقبتی ایران دراصفهان

ششمین کنفرانس رادار و سامانه های مراقبتی ایران و چهارمین کنفرانس اویونیک ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمحمود مدرس هاشمی رئیس همایش ششمین کنفرانس رادار و سامانه های مراقبتی ایران هدف از برگزاری کنفرانس رادار را فراهم کردن بستری مناسب برای گردهمایی متخصصان، دانشمندان و صاحبان صنایع در این حوزه برای همگرایی بیشتر در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی بیان کرد و گفت: آشنایی با نیاز‌ها و دستاورد‌های مربوط در زمینه رادار و سامانه‌های مراقبتی و شناسایی چالش‌ها و راه حل‌های پیش رو از دیگر اهداف این همایش سه روزه است.

سیدمحمود مدرس هاشمی با تاکید برایجاد پیوندی عمیق میان پژوهشگران و صنعتگران در حوزه رادار و سامانه‌های مراقبتی افزود:سامانه‌های پروازی فرودگاه‌ها و مراکز دفاعی موضوع کنفرانس راداراست و موضوع کنفرانس اویونیک، بخش الکترونیکی سیستم‌های پروازی انواع هواپیماه‌های کشوراست که هر دو سال یک‌بار و به‌صورت ملی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه چهارمین دوره کنفرانس ملی اویونیک نیز به همت پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان، سازمان صنایع هوایی و همچنین حمایت دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برگزارشده گفت:پیشبرد دانش اویونیک و رفع چالش‌های موجود در این صنعت، برای ایجاد زمینه‌های لازم و تشویق محققان برای پرداختن جدی‌تر به موضوعات مرتبط با الکترونیک هوانوردی در صنعت هوایی است.

مدرس هاشمی با بیان اینکه ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده افزود:۷۰ مقاله پذیرفته شده و در این همایش به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه پردازش سیگنال و داده، مدل سازی اهداف و محیط، سیستم‌های رادار و سونار وآنتن و ماژول‌های فرکانس بالا از جمله محور‌های ششمین کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران است گفت: در حاشیه این کنفرانس ده کارگاه آموزشی و نمایشگاهی از دستاورد‌های شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان برپا شده است.

به گفته او سامانه‌های مخابراتی، ناوبری و نظارتی"، "مدیریت و کنترل پرواز"، "اویونیک ماژولار یکپارچه"، "مهندسی عوامل انسانی در طراحی کابین"، "پرنده‌های بدون سرنشین"، "مدیریت ترافیک هوایی" هم از محور‌های چهارمین کنفرانس اویونیک ایران است.

ششمین کنفرانس رادار و سامانه‌های مراقبتی ایران و چهارمین کنفرانس اویونیک ایران از امروز تا ۱۵ آذر در دانشگاه صنعتی اصفهان برپاست.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اخبارعلمی ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.