خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام به پزشک از علل اصلی مرگ ناشی از آنفلوانزاست

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام به پزشک از علل مرگ ناشی از آنفلوانزا است.

خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام به پزشک از علل اصلی مرگ ناشی از آنفلوانزاستبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رهام یوسف‌نژاد مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی بیان کرد: آنفلوانزا از بیماری‌های شایع فصل سرما است که تب بالا، سردرد، بی‌حالی، بدن‌درد و سرفه از علائم اولیه آن است که به صورت ناگهانی افراد را مبتلا می‌کند.

او افزود: با توجه به گروه‌های در معرض خطر جامعه لازم است خانواده‌ها اطلاعات کافی در خصوص این بیماری را داشته باشند و کودکان خود را آموزش دهند تا مسائل بهداشتی را به صورت کامل رعایت کرده و در صورت بروز بیماری در میان اعضای خانواده ضمن مراجعه به پزشک استراحت کافی و خوردن مایعات فراوان را در دستور مصرف قرار دهند.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی تصریح کرد: شستشوی منظم دست‌ها، عدم روبوسی، پوشاندن دهان و بینی با دستمال هنگام سرفه و عطسه و عدم حضور در محل کار و مدرسه تا بهبودی کامل از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

یوسف نژاد تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشتی در مکان‌های تجمعی مانند مدارس و مهدکودک‌ها از ضروریات امر پیشگیری است.

او افزود: زنان باردار، بیماران قلبی عروقی و ریوی، کودکان، افراد دارای نقص ایمنی، سالمندان و بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی و کبدی جزو گروه‌های در معرض خطر می‌باشند و واکسیناسیون که اصلی‌ترین راه پیشگیری از این بیماری است به آنان توصیه می‌شود.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی تاکید کرد: لازم است افراد در صورت ابتلا به آنفلوانزا به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی پرهیز کنند.

یوسف نژاد یادآور شد: مراجعه دیرهنگام به پزشک و خوددرمانی از علل بالا بودن مرگ ناشی از این بیماری به خصوص در افراد در معرض خطر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.