تدوین روزشمار انقلاب و دایره المعارف مصور دفاع مقدس همدان

با امضای تفاهم نامه بین حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، روزشمار انقلاب و دایره المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین خواهد شد.

تدوین روزشمار انقلاب و دایره المعارف مصور دفاع مقدس همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار ظفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در جلسه مشترک با رئیس حوزه هنری همدان گفت: تمرکز در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باید در راستای جریان سازی ارزش‌ها و شاخص‌ها باشد.

او با تاکید بر اینکه باید از حضور ارزشمند فعالان انقلاب و دفاع مقدس در استان نهایت بهره را برد و خاطرات آن‌ها را ثبت کرد افزود: باید از پتانسیل‌های موجود مانند شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، سازمان ها، نهادها، شخصیت‌های توانمند و صاحب نظران استفاده نماییم و بسیجی وار ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم.

ظفری حوزه نشر را برای تحقق اهداف ذکر شده بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برای پویایی و گسترش حوزه نشر در عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید متخصصانی در زمینه تاریخ شفاهی و نویسندگی تربیت شود.

سید محمد باقر حسینی سیر، رئیس حوزه هنری استان همدان نیز اهداف و فعالیت‌های حوزه هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را نزدیک به هم عنوان کرد و افزود: حوزه هنری به تمامی ساختار‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احترام می‌گذارد و اعتقاد دارد که باید فراتر از ساختار‌ها و به شکل عملگرایانه، دقیق، عمیق و با گستره مفید و تاثیر گذار وارد عرصه تدوین روز شمار انقلاب و دایره­المعارف مصور دفاع مقدس در همدان شد.

او ایده آل گرایی محض را موجب کندی و توقف در کار دانست و بیان کرد: با رویکرد واقع گرایی و با قید فوریت، باید شخصیت‌های مرجع در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان شناسایی شوند، خاطراتشان ثبت، چاپ و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار گیرد.

حمید حسام، نویسنده کتاب‌های ارزشی، چون "شبی که ماه کامل شد" و "خداحافظ سالار"، شیوه نامه ارائه شده از سوی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری کشور را بسیار علمی، دقیق و فراگیر اعلام و اضافه کرد: شیوه نامه استاد کمری به دنبال شناخت نامه انقلاب در بازه زمانی قبل انقلاب تا ورود آزادگان در همدان است که لازمه آن جمع آوری اسناد مختلف از ارگان ها، نهاد‌ها و شخصیت‌ها است.

او پروژه تدوین تاریخ انقلاب و دایره المعارف مصور دفاع مقدس در همدان را اقدامی فرا سازمانی دانست و افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در دو دهه گذشته در جمع آوری اسناد ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملکرد قوی داشته است و حوزه هنری همدان نیز با دارا بودن قدرت کارشناسی بالا، تخصص در چاپ کتب با کیفیت، برگزاری جلسات رونمایی و معرفی کتاب، می‌تواند در به نتیجه رسیدن فعالیت‌های بنیاد نقش کلیدی ایفا کند.

انتهای پیام/ ش

روزشمار انقلاب و دایره المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.