شهردار کرمان مطرح کرد؛

تدوین برنامه چشم انداز پنج ساله شهر کرمان با همکاری دانشگاه شهید باهنر

شهردار کرمان گفت: برنامه‌ای با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان برای پنج سال آینده شهر کرمان در دست تدوین است.

تدوین برنامه چشم انداز پنج ساله شهر کرمان با همکاری دانشگاه شهید باهنربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهران عالم زاده شهردار کرمان در همایش شهرداران و روسای شورا‌های اسلامی استان کرمان با حضور مدیرکل امور شورا‌های اسلامی شهر و روستایی وزارت کشور گفت: شهر‌ها موجودات زنده‌ای هستند که مداوم در حال رشد و زایندگی و تغییر ساختمان ها، معابر و پارک‌ها بوده و رشد آن را نمی‌شود متوقف کرد و آنچه که به توسعه شهر پایان می‌دهد تنها بی برنامه گی‌ها است.

 عالم زاده گفت: برنامه‌ای با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان برای پنج سال آینده شهر کرمان در دست تدوین است که در آن چشم انداز پنج ساله این شهر ترسیم خواهد شد.

او با بیان اینکه شهر باید متوازن رشد کند اظهار داشت: برای توسعه صحیح شهر باید زیرساخت هایی، چون ادارات حمل و نقل، فضای سبز و خدمات شهری باید با هم ورود کرده تا بتوانند در توسعه شهری به صورت متوازن شهر را رشد دهند و اگر به هر کدام از آن‌ها توجه نشود و یا کمتر توجه شود تبدیل به آفت شده و هزینه‌های جبران ناپذیری را به ما تحمیل خواهند کرد.

شهردار کرمان پرداخت حقوق را یکی از اولویت‌هایی دانست که باید شهرداران به آن توجه داشته باشند و گفت: مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها و تاثیر آن‌ها بر برنامه‌های توسعه شهری کاهش درآمد شهرداری را به دنبال داشته که ارتباط و تعامل با نهاد‌های حاکمیتی و دولت و بخش‌های نظارتی می‌تواند کمک بزرگی باشد تا شهرداری‌ها مسیر خود را راحت‌تر طی کنند.

او تعامل شورا‌ها را با شهرداری‌ها مهم اعلام کرد و گفت: این دو باید به عنوان یک تیم واحد عمل کنند یعنی هماهنگی و همدلی در این تیم وجود داشته باشد و این تعامل برای انتقال تجربه هاست که می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

عالمزاده در ادامه از ایجاد سامانه شفافیت در کرمان خبر داد و گفت: برای اولین بار در کرمان سامانه شفافیت و طرح تفضیلی شهر کرمان را که سال‌های سال در بایگانی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی بود در معرض عموم قرار گرفت.

او هدف از طرح این سامانه را رشد اعتماد عمومی نسبت به شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: هر چه قدر شفافیت را بهتر ایجاد کنیم توقعات به حداقل خواهد رسید و بهتر نیز می‌توانیم عمل کنیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه لایحه‌های شهرسازی کرمان بسیار ضعیف بود، تصریح کرد: لوایح شهرداری کرمان مربوط به ۱۲ سال قبل بودند که تاکنون تغییری در آن‌ها به وجود نیامده بود که در این راستا تغییرات پیشنهادی را به شورا ارائه دادیم و خوشبختانه شورای شهر نیز پذیرفت که جراحی‌هایی در این لوایح صورت دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار