خانواده هایی که دو معلول دارند کمک هزینه مسکن دریافت می کنند

مدیر بهزیستی شهرستان کرج گفت: به خانوار‌هایی که دو معلول یا بیشتر از ۲ معلول دارند کمک هزینه مسکن پرداخت می‌شود.

خانواده هایی که دو معلوم دارند کمک هزینه مسکن دریافت میکنندعلیرضا فتاح پور، مدیر بهزیستی شهرستان کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: از سال ۱۳۹۵ مقرر شد خانوار‌هایی که بیش از ۲ معلول داشته باشند با پرداخت کمک هزینه مسکن  دغدغه نبود مسکن از دوششان برداشته شود .

 فتاح پور با اشاره به  حقوق قانونی و مزایای مالی معلولین افزود: همه جای دنیا نیز همانند کشور ما برای معلولین حقوق و مزایایی در نظر گرفته می‌شود، این حقوق و مزایا کمک می‌کند تا معلولین بتوانند زندگی باکیفیت بالا را تجربه کنند.

او گفت:  ازجمله حقوقی که برای معلولین در نظر گرفته شده می‌توان به حمایت آنان توسط سازمان بهزیستی اشاره نمود که معلولین پس از شناسایی و تحت تکلف قرار گرفتن توسط بهزیستی می‌توانند از امکانات رفاهی و خدماتی این سازمان، بهره‌مند شوند.

مدیر بهزیستی کرج  با بیان این که بهزیستی ، افراد تحت پوشش خود را بیمه خدمات درمانی خواهد می کند،  افزود: خانواده‌های تحت تکفل معلولین نیز (اگر معلولی سرپرست خانوار باشد) بیمه‌های کمک درمانی می‌شوند و از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

فتاح پور در ادامه گفت: از دیگر حقوقی که برای معلولین در نظر گرفته ایم تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آزاد و نیمه دولتی و (مدارس استثنایی) است که پیامد این امر، تولید نیرو‌های کارآمد و قابل اشتغال در شغل‌های مناسبی ازجمله اپراتوری تلفن‌های همراه و یا شرکت‌های مخابراتی، تدریس و مشاوره به هم نوعان خود و کار در مؤسسات توان‌بخشی خواهد بود.

انتهای پیام/ ن. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یونس صالحی
۰۲:۳۱ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام من یک خانواده دو معلول هستم و خانه ندارم و پسرم معلولیت ذهنی دارد.هرموقع به بهزیستی رفتم اصلا ما رو از خدمات بهزیستی مطلع نکردن.چرامن تاحالاخونه ندادن.یک واحد خونه میدادن ازکنار پدر و مادر راحتتر بودم.خانمم وضعیت مردودی طلاق گرفت.من پدر خانواده بادوتابچه،
Iran (Islamic Republic of)
یونس صالحی
۰۲:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام من یک خانواده دو معلول هستم و خانه ندارم و پسرم معلولیت ذهنی دارد.هرموقع به بهزیستی رفتم اصلا ما رو از خدمات بهزیستی مطلع نکردن.چرامن تاحالاخونه ندادن.یک واحد خونه میدادن ازکنار پدر و مادر راحتتر بودم.خانمم وضعیت مردودی طلاق گرفت.من پدر خانواده بادوتابچه،دو معلول خسته شدم.استان گلستان گالیکش‌.یونس صالحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
معلول نه معلوم :|