کمیسیون انتخابات افغانستان:

تا فردا درباره اعلام نتایج ابتدایی انتخابات تصمیم گیری می شود

سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که تا فردا درباره اعلام نتایج ابتدایی انتخابات تصمیم گرفته می شود.

تا فردا درباره اعلام نتایج ابتدایی انتخابات تصمیم گیری می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم گذشت بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تاکنون نتایج ابتدایی آن اعلام نشده و اختلافات درباره 300 هزار رای غیر بایومتریک پابرجاست.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله بر ابطال 300 هزار رای قبل از بازشماری آرا تاکید دارد و به همین منظور در هفت ولایت اجازه بازشماری آرا را به کمیسیون انتخابات نداده است.

علی افتخاری، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در همین رابطه اعلام کرد که روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در 27 ولایت تکمیل شده و تا فردا درباره اعلام نتایج ابتدایی انتخابات تصمیم گرفته می شود.

به گفته وی، کمیسیون انتخابات تا فردا درباره اینکه نتایج ابتدایی انتخابات را بدون بازشماری آرای هفت ولایت مذکور اعلام کند و یا منتظر بازشمای و تفتیش آرای همه ولایت های افغانستان بماند تصمیم گیری می کند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزوده است که تیم های انتخاباتی معترض آماده گفتگو با کمیسیون انتخابات نیستند.

علی افتخاری اضافه کرد که معترضین می توانند شکایات خود را در کمیسیون شکایات انتخاباتی درج کنند و کمیسیون شکایات نیز در صورت لزوم می تواند آرا را ابطال نماید.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شد اما اعلام نتایج ابتدایی آن تاکنون دو بار به تاخیر افتاده و هنوز زمان دقیقی برای اعلام نتایج انتخابات افغانستان اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار