انس حقانی: اولویت نخست ما پایان اشغال و جنگ در افغانستان است

انس حقانی در اولین گفتگوی رسانه ای خود پس از آزادی از زندان دولت افغانستان ابراز امیدواری کرد که جنگ در افغانستان به زودی پایان یابد.

انس حقانی: اولویت نخست ما پایان اشغال و جنگ در افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انس حقانی، برادر سراج‌الدین حقانی رهبر شبکه تروریستی حقانی که به تازگی از زندان دولت افغانستان آزاد شده است در اولین گفتگوی رسانه ای خود پس از آزادی ابراز امیدواری کرد که جنگ در افغانستان به زودی پایان یابد.

وی که عضو تیم مذاکره کننده گروه طالبان نیز می باشد در گفتگو با رسانه «نن تکی آسیا» اظهار داشت: ما به عنوان اعضای سیاسی گروه طالبان برای تامین صلح در افغانستان فعالیت می کنیم؛ اولویت نخست ما پایان اشغال و جنگ در افغانستان می باشد.

حقانی همچنین افزود: اعطای حقوق بشری، قانونی و آزادی برای زندانیان، باعث تقویت پروسه صلح می شود و این موضوع تاثیر مثبتی بر آن خواهد داشت.

قابل یادآوری است که انس حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید عمری، سه عضو برجسته شبکه حقانی و طالبان ماه گذشته با دو استاد آمریکایی و استرالیایی دانشگاه آمریکایی ها در افغانستان که در اسارت گروه طالبان بودند مبادله شدند.

آزادی انس حقانی که مردم افغانستان خواستار اعدام او بودند، واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.