نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ؛

در ابتدای انقلاب از نظر مبانی نظری و تئوری کمبود داشتیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : در ابتدای انقلاب از نظر مبانی نظری و تئوری کمبود داشتیم، اما با وجود مشکلات متعدد اشتیاق به عمل و کار در آن زمان بسیار زیاد بود؛ هرچه جلوتر آمدیم مبانی نظری زیاد شد، اما عمل ما همتراز جلو نرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل به تولیدکننده مبانی نظری شدیم، گفت : بسیاری از جلسات در چارچوب‌ها و مبانی نظری محدود می‌شود در حالی که اگر از انبوه این مبانی بکاهیم و چند کار عملیاتی را انجام دهیم، تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

او از ستاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه خواست که یک یا ۲ کار موثر را در دستور عملی کردن بگذارد و پیشتاز این شیوه در کشور شود تا سایر استان‌ها هم به سوی عملی کردن اهداف بیانیه گام دوم قدم بردارند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب گفت: همه فرمایشات رهبر معظم انقلاب به ویژه این بیانیه، کارشناسی و تحقیق شده است بنابراین همه ما باید به عنوان دستورالعمل و وظیفه آن را پیگیری و عملیاتی کنیم.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به خدمات گسترده انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: بسیاری‌ها از جوانان و نوجوانان از دستاورد‌های انقلاب اطلاع کافی ندارند و نمی‌دانند چه گام‌هایی در این مدت برداشته شده است که این موضوع باید تبیین و برای نسل‌های کنونی و آینده روشن شود.

او یکی از خدمات بزرگ در سال‌های اخیر را بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و بیش از ۳۰ هزار خانه تخریبی دانست و در عین حال گفت: هیچ خدمت و اقدامی بدون ایراد و اشکال نیست.

سردار محمدنظر عظیمی، فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه با اشاره به فرهنگ جهاد و شهادت و نقش آن در رویداد‌های چهار دهه اخیر گفت: ملت قهرمان ایران در صحنه‌های مختلف به کرات نقش آفرینی کرده اند، اما آنچنان که باید این فرهنگ ایثار و شهادت تبیین و استفاده نشده است.

به اعتقاد او در تربیت و آماده کردن نسل جوان برای تحویل گرفتن مسئولیت‌ها غفلت‌هایی شده است که باید برای رفع آن‌ها توجه و اقدامات کافی صورت بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه پرداختن به موضوع فساد و تلاش برای کاهش آن را یکی از وظایف ستاد بیانیه گام دوم دانست.

 بهمن مرادی فر گفت: وقتی می‌خواهیم گام دوم انقلاب را به نسل جدید و بعدی بسپاریم باید زمینه‌ها و بستر‌های آن مناسب، شفاف و پاک باشد تا مدیران نسل بعدی بتوانند در این بستر شفاف تجربه آموزی کنند در غیر این صورت گام دوم به مخاطره خواهد افتاد.

مرادی فر گفت: اگر مدیران در انتصابات خود به طهارت اقتصادی افراد منصوب شده توجه کنند، نیمی از فساد‌ها کاهش می‌یابد.

او افزود: اگر تنها بر اعتقادات و رعایت آن تمرکز کنیم و دنبال بستن گریزگاه‌های قانونی نرویم تکرار فساد محتمل است؛ در این راستا کشور‌های پیشرفته رخنه‌های اطلاعاتی را با کمک مردم می‌بندند.

معاون دادگستری استان کرمانشاه افزود: طرح دیده بانان پیشگیری در قوه قضاییه هم با همین هدف آغاز شده و تاکنون ۹۰ هزار نیروی مردمی در کشور و چهار هزار نفر در استان در آن عضو شده‌اند و اطلاعات و گزارش‌های خود را از فساد‌های موجود به دستگاه قضایی گزارش می‌کنند و ما نیز گزارش‌های دریافتی را به سازمان‌های مرتبط ارسال و نتیجه را پیگیری می‌کنیم.

محمدمهدی خدایی، استاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: بیش از تمرکز بر روی مفاهیم و چارچوب‌های نظری باید به سمت اقدامات و خدمات عملیاتی رفت.

او پیشنهاد داد که همه اعضای شورای بیانیه گام دوم چند مشکل و دغدغه اصلی را که مورد قبول همه اعضا قرار دارد، در دستور کار قرار دهند و در یک زمان بندی مناسب این مشکلات استان را رفع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اهمیت استقلال و خودکفایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از ساخت مواد اولیه ۶ دارو در استان خبر داد و گفت: تاکنون مجوز تولید ۲ دارو گرفته شده و تا پایان سال هم مجوز تولید چهار داروی دیگر دریافت می‌شود.

محمودرضا مرادی افزود: با وجود اینکه در تولید علم در رتبه خوبی قرار داریم، اما از نظر تولید ثروت اکنون در رتبه ۹۴ دنیا هستیم یعنی تولید علم ما منجر به رفاه جامعه نشده است بنابراین باید بر روی فناوری‌ها کار کنیم.

جعفر همتی، مشاور عالی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نباید فعالیت شورای سیاست‌گذاری بیانیه گام دوم سیاسی شود، گفت: همه صاحبنظران با هر سلیقه و گرایش سیاسی برای حضور در این شورا دعوت شوند.

او پیشنهاد داد که یک کارگروه برای بررسی نقاط ضعف ۴۰ ساله انقلاب تشکیل شود و از احزاب، گروه‌ها و سمن‌های مختلف برای ارائه دیدگاه‌های خود دعوت شود.

هدف گذاری برای ستاد بیانیه گام دوم و تعیین زمان برای تحقق این اهداف نیز پیشنهاد حجت الاسلام حسینی مقدم، نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بود.

 رئیس ستاد هماهنگی و برنامه ریزی گام دوم انقلاب در استان کرمانشاه با تشریح اقدام‌های صورت گرفته برای ایجاد ساختار و تعریف اهداف و گام‌های عملی این ستاد گفت: بهره‌گیری از ظرفیت ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی و محوریت دادن به جوانان متعهد و متخصص از اهداف اصلی ستاد است.

علیرضا شهرستانی ساختار پیشنهادی ستاد بیانیه گام دوم، دستورالعمل‌ها و کارگروه‌های پیشنهادی و ستاد‌های شهرستانی را تشریح کرد.

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار