رسانه کره شمالی گزارش داد؛

احتمال تبدیل شدن تنش میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن به جنگی تمام‌عیار

خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی نوشت تنش‌های میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن هر لحظه ممکن است به جنگ تمام‌عیار تبدیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز در گزارشی نوشت تنش‌های متعددی که میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن وجود دارد ممکن است هر لحظه و یا حتی به صورت تصادفی به یک درگیری مسلحانه همه‌جانبه تبدیل شود.

بنا به نوشته KCNA، اگر آمریکا از نیرو‌های مسلح خود استفاده کند، کره شمالی اقدامات تلافی‌جویانه فوری را در هر سطحی که باشد در پیش خواهد گرفت.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که در ماه اکتبر یک هیئت مذاکره کننده از کره شمالی با گروهی از مقامات آمریکایی در سوئد در سطح کاری برای عاری سازی هسته‌ای پیونگ‌یانگ گفت‌وگو کرد. با این حال، دیپلمات‌های کره شمالی پس از آنکه رئیس مذاکره‌کننده پیونگ یانگ گفت این گفت‌وگو‌ها شکست خورد، زودهنگام محل مذاکره را ترک کردند. این نخستین دور از مذاکرات پس از اجلاسی بود که در هانوی در ماه فوریه سال جاری میلادی برگزار شد و در آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دیدار کرد.

کره شمالی از سال ۲۰۱۸ مشغول مذاکره هسته‌ای با آمریکاست. اما به نظر نمی‌رسد هیچ گونه پیشرفتی در این زمینه حاصل شده باشد. کره شمالی می‌گوید آمریکا باید موضع خصمانه خود را در مذاکره با این کشور کنار بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار