کلاهبرداری اینترنتی با طراحی اپلیکیشن‌های دوست یاب

رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری اینترنتی به روش فیشینگ با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی دوست یابی کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری اینترنتی با طراحی اپلیکیشن‌های دوست یاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به‌صورت اینترنتی در خواست رسیدگی به شکوایه خود را داشت که پرونده به صورت ویژه در دست بررسی کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: طی بررسی و تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آپ‌های تحت عنوان دوست یابی مواجه و پس از دانلود و نصب، جهت فعال سازی برنامه به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده که با وارد کردن اطلاعات کارت‌بانکی با پیغام خطا روبرو شده و ظرف مدت کوتاهی از حساب وی برداشت انجام شده است.

یادگارنژاد بیان کرد: با توجه به مستندات ارائه شده از سوی شاکی و همچنین اقدامات فنی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن یک ضرورت است، کاربران به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل را داشته باشند همچنین کاربران مراقب باشند به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو و فرصت طلب از طریق این نرم‌افزار‌ها، اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

او بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.
انتهای پیام/ح

مراقب اپلیکیشن های تقلبی باشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار