ترکیه: ۵۹ تروریست خارجی را در یک ماه گذشته اخراج کردیم

سخنگوی وزارت کشور ترکیه اعلام کرد از ماه نوامبر تاکنون ۵۹ تروریست خارجی از این کشور اخراج شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، اسماعیل کاتاکلی، سخنگوی وزارت کشور ترکیه، امروز در یک نشست خبری در آنکارا اعلام کرد: از یازدهم ماه نوامبر (ماه گذشته میلادی) تاکنون ۵۹ تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده‌ایم.

کاتاکلی در این کنفرانس پس از اعلام این خبر توضیح داد که «۲۶ نفر از این تروریست‌ها به آمریکا و کشور‌های اروپایی بازگردانده و ۳۳ نفر دیگر نیز به سایر کشور‌ها فرستاده شده‌اند.»

او در ادامه افزود به زودی ۱۲ تروریست خارجی دیگر نیز به کشور‌های متبوعشان بازگردانده خواهند شد، اما توضیحات بیشتری درباره این افراد ارائه نداد.

کاتاکلی گفت در ماه گذشته میلادی حدود ۱۳۱ تروریست که دو نفر از آن‌ها تحت تعقیب بودند به هلاکت رسیده‌اند. بنا به گفته او، از میان این افراد ۱۰۰ نفر از نیرو‌های پ‌ک‌ک و ۳۰ نفر نیز عضو داعش بوده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور ترکیه گفت حدود ۳۷ هزار مهاجر سوری پس از عملیات چشمه صلح به شمال سوریه بازگشته‌اند. بنا به گفته او، ترکیه در حال حاضر میزبان حدود ۳.۵ میلیون از مهاجران سوریه است.

در ماه اکتبر، ترکیه عملیات نظامی در شمال شرق سوریه به منظور عقب راندن نیرو‌های کُرد از این منطقه آغاز کرد که در میان تعدادی از نیرو‌های تروریستی داعش را نیز به بازداشت درآورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار