معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان:

۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و جذب شدند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان از شناسایی و جذب ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برقراری عدالت آموزشی در سراسر استان را ضروری دانست و گفت: شناسایی و جذب ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل و بورسیه کامل بیش از یکهزار دانش آموز مناطق کم برخودار خوزستان از اقدامات مدیریت اجرایی استان در این حوزه است.

او با بیان اینکه استانداری خوزستان تاکنون طرح‌های گسترده‌ای را برای برقراری عدالت آموزشی در بین دانش آموزان استان خوزستان به مرحله اجرا درآورده است، بیان داشت: از جمله آن می‌توان به اجرای طرح جوانه‌ها و بورس یکهزار دانش آموزان مناطق کم برخودار اشاره کرد.

حسین زاده با بیان اینکه اجرای طرح جوانه‌ها نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های کیفی مدارس این مناطق ایفا کرده است، اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان مناطق کم برخوردار پس از برگزاری آزمون و کسب حدنصاب علمی بورسیه ۱۰ میلیون ریالی دریافت کردند. اجرای موفق این طرح در خوزستان سبب شده است تا بستر لازم برای اجرای طرح جوانه‌ها در سراسر کشور منجر شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه افزود: اجرای طرح شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز تاکنون منجر به بازگشت بالغ بر ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت شده است. البته اجرای این طرح صرفا به مقوله شناسایی و جذب محدود نشده است و فرآیند به صورت سالیانه رصد می‌شود تا اقدامات لازم برای نگه داشت این دانش آموزان انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم‌ترین نهاد تاثیرگذار در تامین نیروی انسانی برای مجموعه تعلیم و تربیت استان نقش مهمی ایفا می‌کند. بی شک توجه به جایگاه معلم به عنوان مسئول ترویج الگو‌های صحیح رفتاری در بین دانش آموزان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/گ

شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.