قنبری در جمع خبرنگاران:

تنها راه تحقق تحولات مثبت استفاده مردم از حق حاکمیت خود است

نماینده سابق مجلس گفت: تنها راه ایجادشدن تحولات مثبت استفاده مردم از حق انتخاب و حاکمیت خود است.

تنها راه ایجاد تحولات مثبت استفاده مردم از حق حاکمیت خود استبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش قنبری نماینده ادوار مختلف امروز در فرمانداری تهران برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اقدام کرد.

قنبری درباره هدفش از ثبت نام در انتخابات گفت: با توجه به شرایط کشور و احساس وظیفه‌ای که نسبت به این شرایط دارم شخصا تصمیم گرفتم که در این دوره از رقابت‌ها حضور یابم.

او افزود: با توجه به مسایل خاص سیاسی و تشکیلاتی، قطعا در چارچوب تشکیلات خاصی اصلاح طلبان حضور میابم و همچنین ادامه کاندیداتوری من به این بستکی دارد که اصلاح طلبان لیستی بدهند و من در آن لیست حضور داشته باشم.

قنبری اظهار کرد: احساس می‌کنم که طیف تندرو و افراطی در این شرایط به دنبال این است که این شرایط را به نفع خود بهره برداری کند و مجددا به قدرت برگردد. طیفی که در انتخابات ۹۴ از مردم نمره ردی گرفت، به دنبال بازگشت به عرصه است و وجود این جریان شخصا برای کشور و نظام اسلامی مضر است.

او با اشاره به شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت باید به شکل مناسبی باید مورد رصد قرار گیرد؛ این موضوع سالهاست که مطرح شده، اما متاسفانه هنوز شفافیت مناسبی در مجلس وجود ندارد و یکی از عواملی که باعث ایجاد مشکلات در کشور شده است همین نبود شفافیت در مجلس است؛ بنابراین حتما باید در تمام سطوح موضوع شفافیت مورد توجه قرار گیرد، زیرا جامعه سالم و عاری از فساد در جامعه‌ای است که شفافیت در آن وجود دارد.

قنبری اضافه کرد: باید یک سنجش نسبی در مورد عملکرد مجلس کنونی داشته باشیم؛ بار‌ها اعلام کرده ایم که این دوره نسبت به مجلس دوره قبل از یعنی مجلس نهم، بهتر عمل کرد، اما در هر حال در مورد پاسخگویی به انتظارات مردم نتوانست خوب عمل کند.

او با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات مجلس اظهار کرد: امیدوارم که مردم به خاطر کشور پای صندوق‌های رای بیایند؛ در مجموع یکی از دلایلی که تصمیم گرفتم در این شرایط ثبت نام کنم این بود که احساس کردم این وضعیت باید به خوبی مدیریت شود و باید از آن عبور کنیم و البته مسائل اقتصادی قطعا در آن تاثیرگذار خواهد بود.
نماینده پیشین مجلس با اشاره به حوادث مربوط به افزایش قیمت بنزین، تصریح کرد: حوادث هفته‌های اخیر در مشارکت مردم تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت؛ قطعا و یقینا با روی کار آمدن تندرو‌ها و افراطیونی که می‌شناسیم قطعا این شرایط بدتر خواهد شد و بعلاوه مردم ما هم تجربه کافی دارند که جریان‌های سیاسی را بشناسند و بتوانند تصمیم بگیرند.

او ادامه داد: قطعا آلترناتیو دیگری جز حضور در پای صندوق‌های رای برای ما باقی نمانده است چه برای انتخاب شوندگان و چه برای انتخاب کنندگان. تنها راه تحولات مثبت این است که مردم از حق انتخاب و حاکمیت خود استفاده کنند و این حق اگر خدایی نکرده از طرف مردم مورد چشم پوشی قرار بگیرد کسانی می‌آیند و به جای مردم تصمیم می‌گیرند که با خواست واقعی مردم فاصله بسیاری داشته باشند.

او در پایان تاکید کرد: قطعا حضور حداکثری مردم می‌تواند در تحقق خواسته‌های آنان هم موثر باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار