پوتین: آمریکا فضا را «تئاتری از جنگ» می‌پندارد

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به بیانیه نهایی ناتو در لندن گفت آمریکا تصور می‌کند فضا، نمایشی از جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، امروز گفت دستگاه‌های نظامی و سیاسی آمریکا تصور می‌کنند فضا یک تئاتری از جنگ است.

پوتین گفت: «روسیه همواره مخالف استفاده نظامی از فضا بوده است. ملل پیشرو جهان به سرعت در حال گسترش سیستم‌های فضایی مدرن برای استفاده نظامی هستند ... و به ویژه آمریکا آشکارا فضا را تئاتری از جنگ می‌پندارد.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود: «آمریکا برنامه‌هایی برای انجام چندین عملیات‌ نظامی در فضا دارد تا بتواند برتری استراتژیک خود در این حوزه را حفظ نماید.»

پوتین این اظهارات را پس از آن بیان کرد که رهبران ناتو در اجلاس خود در لندن امروز تصمیم گرفتند فضا را به عنوان «تئاتر بالقوه برای عملیات» در نظر بگیرند. نشست هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز با صدور بیانیه پایانی در لندن به کار خود پایان داد.

در اوایل سال جاری میلادی، دونالد ترامپ رسما فرماندهی فضایی آمریکا را برای کمک به «دفاع از منافع حیاتی آمریکا در فضا» تشکیل داد. روسیه این اقدام را محکوم و واشنگتن را متهم کرد در تلاش برای نظامی کردن فضاست.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار