تشکیل قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تشکیل قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی استان همرمان با سراسر کشور خبر داد.

ارسلان شکری دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌ها آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در سال جاری قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی همزمان در سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز با ابلاغ به مسئولین شهرستان‌ها بعنوان اعضای قرارگاه تشکیل گردید.

ارسلان شکری گفت: یکی از اهداف تشکیل این قرارگاه مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق و تقسیم وظایف طرح راهداری زمستانی برای تردد روان، ایمن و بهینه رانندگان در شرایط بحرانی فصل سرما و هشدار و اطلاع رسانی به موقع از طرف مسئولین قرارگاه با استفاده از سامانه‌های موجود و تلفن گویای ۱۴۱ می‌باشد.

وی تصریح کرد: با تشکیل این قرارگاه آمادگی اکیپ‌های راهداری جهت واکنش بموقع در قبل، حین و بعد ازبحران ارتقا یافته و ساز و کار‌های لازم جهت تسریع در امدادرسانی و خدمات رسانی به مناطق بحران زده تعریف می‌شود.

به گفته دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان آذربایجان غربی در این قرارگاه همچنین هماهنگی‌های لازم قبل از شروع بارش‌ها برای انجام عملیات راهداری زمستانی انجام می‌شود و کشیک‌های شبانه روزی در اتاق مدیریت بحران اداره کل و ادارات شهرستانی تعیین شده اند که وظیفه نظارت مستمر بر وضعیت راه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان را برعهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی بیان کرد: قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با ابلاغ ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادارات کل استان‌ها به ریاست مدیرکل، جانشینی معاون راهداری و دبیری مرکز مدیریت راه‌های ادارات کل تشکیل شده است.

شکری از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی برای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد و افزود: ۶۸ اکیپ راهداری در راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری مستقر و کنترل عملیات برفروبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه (۱۸ گردنه در راه‌های اصلی و ۷۱ گردنه در راه‌های فرعی و روستایی) را برعهده دارند و در واقع بالغ بر ۹۰۰ نفر پرسنل پشتیبانی، راهدار، کارگر فصلی آماده راهداری زمستانی میباشند و امسال ماشین آلات این اداره کل مجهز به سیستم GPS هستند که از طریق سامانه FMS کنترل خواهند شد.

وی به ذخیره ۱۵ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن ماسه در راهدارخانه‌ها و محور‌ها و گردنه‌های برف گیر اشاره نمود و گفت: طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر ماه سال جاری با همکاری سایر دستگاه‌های ذینفع آغاز خواهد شد که البته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تا کنون سه دفعه عملیات برفروبی خود را در محور‌های جنوب (تکاب) و شمال (چالدران و سلماس) انجام داده است.

شکری از فرمانداران شهرستان‌های استان درخواست نمود طبق مصوبه قرارگاه حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور هر گونه اعلام برای انسداد راه‌ها باید فقط با مشورت و نظر پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود و از طریق مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع رسانی گردد.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان به گشت‌ها و نظارت‌های مشترک با پلیس راه اشاره کرد و افزود: نظارت کامل بر تجهیز وسایل نقلیه عمومی و شخصی در محور‌های مواصلاتی استان به امکانات ایمنی هنگام بارش برف، عدم صدور صورت وضعیت به اتوبوس‌ها و بارنامه به کامیون‌ها و تریلی‌هایی که در محور‌های درگیر برفروبی تردد میکنند، از جمله برنامه‌های مشترک است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست در مواقع بحرانی جهت برفروبی با در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه سنگین با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همکاری‌های لازم را داشته باشند و همچنین شرکت نفت برای مواقع ضروری ذخیره سوخت را در راهدارخانه‌ها فراهم نماید.

این مقام مسئول در پایان اشاره نمود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در بحث امداد و بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده و نیز حمل نهاده‌ها و کالا‌های اساسی جز ده استان برتر بوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.