جشنواره غذا‌های دریایی و شیلات

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان در جشنواره طبخ غذا‌های دریایی بستان آباد: اجرای شهرک شیلات استان برای تولید بیش از ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در حاشیه رود ارس در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان در حاشیه جشنواره غذا‌های دریایی و شیلات شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه در حال حاضر استان آذربایجان شرقی در تولید آبزیان و شیلات مقام دهم کشور را به خود اختصاص داده است گفت: برای ارتقاء جایگاه استان و ایجاد رونق در بازار شیلات، اولین شهرک تخصصی شیلات استان با ظرفیت تولید بیش از ۶ میلیون فطعه بچه ماهی و یک هزار و ۴۰۰ تن انواع محصولات آبزی و شیلات در حاشیه رود ارس و شهرستان جلفا در حال اجراست.

او همچنین ضرورت فرهنگ سازی برای توسعه بازار مصرف آبزیان در استان را یاداور شد و گفت: میزان مصرف آبزیان در استان ۷ کیلوگرم است که نسبت به متوسط مصرف سالانه کشور که ۱۲ کیلوگرم است در وضعیت مناسبی نیست

جعفر وند ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های غذا‌های دریایی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان در سفره‌های هم استانی هاست.

موسوی فرماندار بستان آباد هم در این مراسم دارا بودن بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب ذخایر آبی و قرار گرفتن در دامنه کوه سهند را ظرفیت مناسبی برای شهرستان بستان آباد در زمینه تولید ماهی‌های سردآبی در استان برشمرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ واحد تولید ملهی‌های سردآبی مانند قزل آلا در شهرستان فعالیت میکنند که سالانه بیش از ۶۴ تن محصولات تولیدی آن‌ها نیز وارد بازار استان می‌شود.

فرماندار بستان آباد همچنین از برنامه دولت برای حمایت از اشتغال خانگی در زمینه تولید آبزیان نیز خبر داد وگفت: بانوان کار آفرین نیز می‌توانند با استفاده از تسهیلات دولتی در زمینه تولید آبزیان و شبلات فعالیت نمایند.

در این جشنواره یکروزه بیش از ۴۰ نوع غذای طبخ شده با محصولات دریایی نیز در معرض نمایش عموم قرار گرفته ودر نهایت از ۵ نفر بعنوان تولیدات نمونه تحلیل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ماهی ، غذاهای سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار