فرهنگ نماز باید در مدارس نهادینه شود

مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در مدارس راه گشای حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی است.

فرهنگ نماز باید در مدارس نهادینه شود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام قاسم‌علی نوچمنی مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پنجمین اجلاس استانی نماز سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: همه افراد وظیفه دارند نسبت به ترویج اقامه نماز در جامعه کمک کنند که در این زمینه رسالت آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان سنگین‌تر است.

او افزود: ضروری است برای ترویج فرهنگ نماز ۲ کانون خانه و مدرسه مورد توجه قرار گیرند و کودکان و جوانان به سوی این فریضه الهی تشویق شوند.

مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ایمان به کار تربیتی، تسلط به مباحث دینی و تربیتی از طریق مطالعه مستمر و ملایمت در رفتار و گفتار از ویژگی‌های مهم مربیان و معلمان برای ترغیب دانش‌آموزان به نماز است.

او  بر نهادینه شدن فرهنگ نماز تاکید کرد و گفت: افتخار آفرینی جوانان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس و اوایل انقلاب نشات گرفته از باور‌های عمیق معنوی آنان بود که دستاورد‌های عظیمی را به همراه داشت.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۲۶۹ برنامه در این استان در زمینه نماز اجرا شده که افزون‌بر ۴۳ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

محمد سنجرانی افزود: این ستاد برای ترویج فرهنگ نماز در سیستان و بلوچستان با ۸۰ دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طبق تفاهم‌نامه استانی و ملی در همه‌ی مناطق آموزش و پرورش استان نشست و گفتمان‌های دینی با محوریت نماز برگزار می‌شود.

حمیدرضا رخشانی افزود: هم‌اینک ۵۳۱۲ نماز خانه مستقل، هزار و ۳۷۰ نماز خانه کلاسی، ۴۳۲ نماز خانه چند منظوره در مدارس سیستان و بلوچستان وجود دارد که مجموعا ۲ هزار و ۳۳۳ نمازخانه را تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: همچنین هزار و ۲۶۷ نمازخانه دیگر برای گسترش فرهنگ نماز در مدارس سیستان و بلوچستان موردنیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تعداد نماز خانه‌های نیازمند تجهیز در مدارس این استان را هزار و ۳۵۳ نمازخانه عنوان کرد و افزود: ضروری است خیران در این حوزه این نهاد فرهنگی را یاری کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار