لایروبی و بهسازی ۴ آب بندان در ساری 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: پروژه لایروبی و بهسازی ۴ آب بندان در سطح ۱۳۲ هکتار با اعتبار ۵۶ هزار و ۸۶۳ میلیون ریال در این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: پروژه لایروبی و بهسازی آب بندان‌های روستا‌های سلیمان کلا، دامیر، پنبه چوله و ولشکلا در سطح ۱۳۲ هکتار با اعتبار ۵۶ هزار و ۸۶۳ میلیون ریال در این شهرستان در حال اجراست و تا ابتدای فصل کاشت برنج به آنها تحویل داده می‌شود.

او افزود: لایروبی یکهزار و ۵۰۶ هکتار آب بندان در ۳۳ روستای شهرستان ساری مورد بررسی قرار گرفت و دو پروژه لایروبی آب بندان روستا‌های خاریک و جعفر کلا در سطح ۲۱ هکتار نیز آماده مناقصه است.

پورفلاح گفت: شهرستان ساری دارای ۱۰۵ قطعه آب بندان با مساحت سه هزار هکتاری است که هم اکنون پتانسیل ذخیره ۷۰ میلیون متر مکعب آب را دارد و با اجرای پروژه‌های لایروبی، مرمت و بهسازی ظرفیت آن دو برابر می‌شود.

او با اشاره به اینکه تأمین آب کشاورزی اولویت اول اجرای طرح ساماندهی آب‌بندان‌ها است، افزود: بهره برداری از پروژه‌های اشتغالزایی همچون پرورش آبزیان، توسعه توریسم آب و همچنین پایداری در تأمین آب کشاورزی اولویت دوم اجرای این طرح هاست.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار