انتخاب هیئت اجرایی انتخابات مجلس در محلات

اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان محلات انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری شهرستان محلات با حضور ۳۰ نفر از منتخبین محلی که به تایید هیئت نظارت رسیده برگزار شد و در نهایت هشت نفر به عنوان هیئت اجرایی انتخاب شدند.

انتخاب هیئت اجرایی انتخابات مجلس در محلات

در نتیجه این جلسه حسین رضایی، محمدرضا علیمحمد، مهدی امیری، مهدی سروش، حجت الاسلام هادی هاشمی، علی امینی، اسماعیل انصاری و غلامرضا بهرام به عنوان هیئت اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در شهرستان محلات انتخاب شدند.

همچنین رای آقای یاسر نظارت و غلامرضا بهرام بیگی رایشان برابر بود که با قرعه کشی بهرام‌بیگی به جمع اعضای هیئت اجرایی راه یافت.

به منظور انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات ۳۰ نفر از معتمدین محلی از سوی فرماندار به عنوان هیئت اجرایی معرفی و بین خود انتخابات برگزار می‌کنند.

۲ اسفند ماه امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ماه امسال (۱۳۹۸) برگزار می‌شود و طبق برنامه زمانی انتخابات، ۱۰تا ۱۶ آذر زمان ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم است و شورای نگهبان با بررسی صلاحیت داوطلبان، نامزدی و تایید نهایی صحت برگزاری انتخابات را اعلام می‌کند.

به گفته سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعلام وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت، سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال از شرایط ثبت نام کنندگان در انتخابات است.

همچنین به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و نامزد‌ها بعد از ثبت نام در فرصت قانونی انجام می‌شود افزود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را بررسی کند در ماده‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعد، انتخابات برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.