کاشت ۳ هزار نهال در ساوه با همت مردم

گروه‌های مردم نهاد ۳ هزاراصله نهال در ساوه کاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به همت گروه‌های مردم نهاد و جمعی از مسئولان ۳ هزار اصله نهال در بیابان‌های طراز ناهید شهرستان ساوه کاشته شد.


کاشت ۳ هزار نهال در ساوه با همت مردم

 همزمان با کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال در سطح کشور و ۲۷۰ هزار اصله نهال در استان مرکزی به همت گروه‌های مردم نهاد و جمعی از مسئولان ۳ هزاراصله نهال در بیابان‌های طرازناهید شهرستان ساوه کاشته شد.

مدیر منابع طبیعی ساوه در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: زمین بیابان تراز ناهید ۸۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۳۰ هزار هکتار از این اراضی در طرح بیابانزدایی قرار دارد.

او افزود: در همین راستا و در راستای اجرای نهضت سبز و پوشش ملی بیابان زدایی و نهالکاری در اراضی بیابان‌های طراز ناهید کاشته شد.

همچنین ۲۰۰ هکتار از منطقه چپقلی شهرستان اراک هم جنگل کاری شد که در مجموع جنگل کاری منطقه چپقلی به ۱۴۰۰ هکتار می‌رسد و در سه شهرستان شازند، اراک و ساوه استان مرکزی در مجموع ۵۶۱ هزار اصله نهال کاشته شد.

کاشت درخت در اراضی بیابانی با بسیج همگانی سازمان‌های دولتی، مردم محلی و سازمان‌های مردم نهاد و در راستای فرهنگسازی برای توسعه و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در راستای مقابله با فرسایش خاک و کاهش آلودگی هوا درشهرستان‌های مختلف استان مرکزی انجام می‌شود.

کشت نهال باید در زمان خواب گیاه و فصل سرما انجام شود، بر این اساس برای کاهش خطا به دلیل تغییر اقلیم، کشت این نهال‌ها به صورت سراسری در کشور چهاردهم آذرماه انجام می‌شود.

۲ میلیون هکتار مرتع در استان مرکزی وجود دارد که حفظ و نگهداری از آن‌ها نیازمند هزینه و تخصیص اعتبار به این حوزه دارد.

یک میلیون اصله نهال سالانه در این استان تولید و برای کشت در اراضی طبیعی به صورت رایگان در اختیار مردم و سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.