اعمال محدودیت سنی برای عضویت در اینستاگرام

اینستاگرام اعلام کرد از این پس کاربران برای عضویت در این شبکه باید سن خود را وارد کنند و حداقل سن لازم برای عضویت در این شبکه نیز ۱۳ سال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک دائما در حال اعمال تغییراتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است تا از این طریق بتواند محیط این شبکه اجتماعی را پالایش و پاک‌‍سازی کند. در این شبکه اجتماعی به تازگی تغییری اعمال شده است که بر اساس این تغییر، کاربرانی که به تازگی قصد داشته باشند در این شبکه عضو شوند، باید علاوه بر مراحل همیشگی عضویت در این شبکه، تاریخ تولد خود را نیز در آن وارد کنند. این تغییر در شیوه عضو شدن در اینستاگرام باعث خواهد شد که کاربرانی که به سن قانونی برای عضو شدن در این شبکه اجتماعی یعنی ۱۳ سال سن نرسیده‌اند، نتوانند در آن عضو شوند.

طبق اعلام اینستاگرام تاریخ تولد یکی از مواردی است که به حریم شخصی کاربران مربوط می‌شود و هرگز قرار نیست برای سایر کاربران نمایش داده شود. همچنین اینستاگرام اعلام کرده است که کاربران از این پس می‌توانند پیام‌های ورودی از کاربرانی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند را مسدود کنند؛ علاوه بر این حساب‌های تجاری نیز می‌توانند برای مشاهده محصولات خود محدودیت سنی انتخاب کنند تا افراد کم سن و سال نتوانند پست‌های آن‌ها را مشاهده کنند.

اعمال محدودیت سنی برای عضویت در اینستاگرام

اینستاگرم اعلام کرده است از این به بعد تولد افرادی که تاریخ تولد خود را در این شبکه ثبت کرده‌اند به آن‌ها تبریک گفته خواهد شد؛ همچنین این شبکه اجتماعی رباتی را راه اندازی کرده است که می‌تواند از روی پست‌ها و هشتگ‌هایی که فرد آن‌ها را دنبال می‌کند، سن و جنسیت کاربر را تشخیص دهد.


بیشتر بخوانید: ثبت پلی‌استیشن در گینس به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی در جهان


به طور کلی می‌توان گفت اینستاگرام تصمیم نهایی خود برای ساحت دژی محکم در برابر عضو شدن خردسالان در این شبکه اجتماعی را گرفته است و امیدوار است بتواند از این طریق کودکان را از خطر‌های محیط نا امن اینستاگرام حفظ کند. با این حال عده زیادی از کاربارن سن خود را در این شبکه اجتماعی بالاتر اعلام خواهند کرد و باید منتظر بود و دید که آیا اینستاگرام برای حل این مشکل چه راهکاری را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Malih
۰۱:۱۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
کاش کلا بسته میشد اینستاگرام
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۸:۱۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
واقعا جالبه اونوقت اینا از کجا میدونند سن کی واقعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
Yjc عزیز. ما هنوز نت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
اهواز
۱۶:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
از سيستان بلوچستان كسي هس؟ چه خبر ؟ نتتون وصل شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
الکی بزن پنجاه سال
Romania
سها
۱۴:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
کاری نداره الکی وارد میکنن