ظرفیت باتری گوشی‌ 5G اپل افزایش پیدا خواهد کرد

شرکت موراتا اعلام کرد که توانسته ابعاد خازن مورد استفاده در قابلیت 5G را حدود ۸۰ درصد کاهش دهد که به این ترتیب ظرفیت باتری گوشی‌ها افزایش پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازندگان برای تولید یک تلفن همراه که از ویژگی 5G پشتیبانی باید از قطعات زیادی استفاده کنند که باعث می‌شود قطر گوشی بالا رود و از طرفی هم سازندگام مجبور می‌شوند فضای زیادی را به این قطعات اختصاص دهند که باعث خواهد شد ظرفیت باتری گوشی پایین بیاید. اما به تازگی یکی از شرکت‌هایی که قطعات مربوط به شبکه 5G برای دو شرکت اپل و هوآوی را می‌سازد اعلام کرده که توانسته است حجم و ابعاد یکی از مهم‌ترین قطعات 5G را کاهش دهد که به این ترتیب سازندگان تلفن همراه می‌تواند ظرفیت باتری گوشی خود را بالا ببرند چرا که گوشی‌های 5G قطعا باتری بالاتری نسبت به گوشی‌های 4G استفاده خواهند کرد و ظرفیت بالای باتری یکی مهم‌ترین موارد در این گوشی‌ها خواهد بود.

شرکت سازنده قطعه مورد استفاده در 5G اعلام کرد که این قطعه مهم را خازن سرامیکی چند لایه می‌نامیم. این خازن‌ها تنها ۲۰ درصد از فضای ورد نیاز برای خازن‌های معمولی را اشغال خواهند کرد، اما قادر خواهند بود ۱۰ برابر بیشتر از خازن‌های معمولی نیروی الکتریکی را در خود ذخیره کنند. در حال حاضر ۴۰ درصد از سهم بازار جهانی تولید خازن‌ها در اختیار شرکت موراتا که خازن سرامیکی چند لایه را اختراع کرده است، قرار دارد. همچنین ابعاد این خازن‌های بسیار کوچک ۰.۲۵ میلی متر در ۰.۱۲۵ میلی متر اعلام شده است.

ظرفیت باتری گوشی‌ 5G اپل افزایش پیدا خواهد کرد

بر اساس گزارشی که شرکت موراتا اعلام کرده است، آن‌ها توانسته‌اند پودری که در این خازن‌ها استفاده می‌شود را فشرده کنند که به این ترتیب ابعاد خازن نیز تا حد بسیار زیادی کوچک شده است. این شرکت در سال گذشته حدود ۵.۲۷ میلیارد دلار در جهان از طریق فروش خازن درآمد کسب کرد که حدود ۴۰ درصد نسبت به ۲ سال پیش رشد داشته است.


بیشتر بخوانید: بازگشت حسگر اثر انگشت به گوشی‌های اپل


انتظار می‌رود این شرکت در سال آینده به فروش بسیار بالاتری دست پیدا کند و شرکت اپل هم گوشی 5G خود را به همراه باتری با ظرفیت بسیار بالا معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار