انعقاد تفاهم نامه ساخت اتوبوس برقی در سمنان

برای نخستین بار در کشور، قرارداد ساخت و تولید اتوبوس‌های برقی بین گروه‌های صنعتی مپنا و عقاب افشان منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بر اساس این تفاهمنامه، تامین زیر ساخت‌ها و منابع انرژی برق را گروه صنعتی مپنا و ساخت اتوبوس‌ها را گروه صنعتی عقاب افشان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و دانش بومی عهده دار شدند.

 عباس علی آبادی مدیر عامل گروه مپنا گفت: ورود اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل کشور به لحاظ صرفه جویی در سوخت تا یک سوم و کاهش چشمگیر آلودگی زیست محیطی تاثیر گذار است.

او برقی شدن ناوگان ریلی و جاده‌ای را از اولویت‌های کشور بیان کرد و افزود: برای تامین انرژی این وسایل نقیله مشکلی وجود ندارد و ایجاد ایستگاه‌های شارژ در شهر‌هایی مثل تهران و مشهد آغاز شده است.

علی آبادی با بیان اینکه در حال حاضر برای تولید ۸۲ هزار مگاوات برق در کشور نیروگاه ساخته شده و برای تولید ۱۹ هزار مگاوات دیگر نیز طرح در دست اجراست گفت: به جز زمان پیک مصرف برق که ۲۰۰ ساعت در سال است، هشت هزار و ۵۰۰ ساعت ظرفیت مازاد داریم که در حمل و نقل قابل استفاده است.

مدیر عامل مپنا از دستیابی کامل به بومی سازی ساخت توربین‌های بادی در کشور هم خبر داد و افزود: در این زمینه ایران با کشور‌های پیشرفته و به روز دنیا رقابت می‌کند.

انتهای پیام / ر

جزئیات انعقاد تفاهم نامه ساخت اتوبوس برقی در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.