هشدار مقام کره شمالی به ترامپ در خصوص «مرد موشکی» نامیدن کیم جونگ اون

یک مقام کره شمالی هشدار داد اگر ترامپ دوباره رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" بنامد با چالش بسیار خطرناکی همانند آنچه دو سال پیش رخ داد، مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد کره شمالی امروز پنجشنبه هشدار داد اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دوباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" بنامد با چالش بسیار خطرناکی همانند آنچه دو سال پیش رخ داد، مواجه خواهد شد.

«چو سان هویی» یکی از مقامات ارشد کره شمالی در اظهارات خود به زمانی اشاره کرده است که تنش‌های واشنگتن و پیونگ یانگ در اوج خود قرار داشت.

ترامپ روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در نشست ناتو در لندن گفته بود که هنوز به رهبر کره شمالی اعتماد دارد، اما اظهار کرد که «کیم دوست دارد موشک به هوا بفرستد به همین دلیل من او را" مرد موشکی "می نامم».

پیش از این خبرگزاری دولتی کره شمالی در گزارشی از احتمال تشدید تنش‌های متعدد میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن خبر داد که ممکن است هر لحظه و یا حتی به صورت تصادفی به یک درگیری مسلحانه همه‌جانبه تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: پیام اسب‌سواری «کیم جونگ اون» در جنگل برفی برای آمریکا چیست؟


کره شمالی از سال ۲۰۱۸ مشغول مذاکره هسته‌ای با آمریکاست. سران آمریکا و کره شمالی پس از یک دوره تنش و درگیری‌های لفظی تند، ۲۲ خرداد ۹۷ به منظور «توقف برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی در قبال رفع کامل تحریم‌ها» در سنگاپور با هم دیدار کردند. سران دو کشور پس از دو دیدار دیگر در ویتنام و منطقه مرزی دو کره، هم‌اکنون از بی‌فایده بودن مذاکرات و توقف احتمالی این روند می‌گویند.

کره شمالی می‌گوید آمریکا باید موضع خصمانه خود را در مذاکره با این کشور کنار بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار