معرفی نفرات برتر جشنواره ملی قرآن و عترت در شیراز

جشنواره ملی قرآن و عترت در شیراز با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این جشنواره با حضور یک هزار و ۲۰۰ دانشجو از سراسر کشور در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، ۲۰،۱۰ و ۵ جزء، اذان، تواشیح، دعا و مناجات خوانی در مدت دو روز برگزارشد.

او، بیان کرد: از ۳۶۰ نفر شرکت کننده در بخش آوایی ۴۵ نفر برگزیده شدند که از ۶۸۰ نفری که در بخش معارف، ادب، هنر شرکت داشتند ۷۵ نفر رتبه اول تا سوم را در رشته‌های مختلف کسب کردند.

حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم افزود: گام دوم انقلاب باید در پرتو قرآن باشد و امروز که عصر ارتباطات است بیش از هر زمانی به تعالیم قرآن نیاز داریم.

او، با اشاره به اینکه ما در موضوعات درام و نمایشی همچنان در مدل سازی دچار مشکل هستیم، افزود: قصه‌های قرآنی باید برای الگو سازی درام مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

طهرانچی اضافه کرد: اگر هنرمند بخواهد هنری واقعی را برای حل مشکلی تولید کند باید وحی را بشناسد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما با بیان اینکه وحی، خیال، عقل و حس اضلاع مربعی است که باید برای یک هنر دینی استفاده شود، اظهار کرد: هنر‌مند باید با کمک این ۴ عنصر هنر را بسته بندی و به مخاطب ارائه کند.

همچنین در این مراسم پیام آیت الله مکارم شیرازی قرائت شد.

دربخشی از این پیام آمده است: در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی رحمانه دشمن احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند و همه در پرتو هدایت ان از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز گردند و از هدایت به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره بگیرند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار