گشایش نمایشگاه دوسالانه مستندنگاری معماری بومی در باغ جهانی دولت آباد

موسس ورنادوک ایران گفت: نمایشگاه دوسالانه مستندنگاری معماری بومی ورنادوک ایران در باغ جهانی دولت آباد یزد برپا شد.

علی ملک عباسی، موسس ورنادوک ایران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت ورنادوک ایران، اولین نمایشگاه دوسالانه  گروه مستندنگاری معماری بومی ورنادوک ایران در باغ جهانی دولت آباد یزد برپا شد.

او با بیان اینکه گروه ورنادوک به منظور مستند نگاری ابنیه و بافت‌های تاریخی ایجاد شده است، افزود: نمایشگاه دوم و سوم این گروه روز‌های ۲۴ و ۲۷ آذر ماه به ترتیب در استان‌های تهران و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

ملک عباسی ادامه داد: در این نمایشگاه ۳۶ اثر برگزیده از مجموعه مستند نگاری‌های تهیه شده دو سال گذشته گروه ورنادوک به نمایش گذاشته می‌شود.

موسس ورنادوک ایران افزود: جمع آوری سند و نقشه‌ای ارزشمند از معماری بومی ایران در قالب ترسیم فنی و نقشه‌های با مقیاس قابل استناد از مزایای این گروه است.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

ورنادوک ایرانیان با برگزاری پنج کمپ بین المللی و استفاده از حضور اساتید و دانشجویان معماری از کشور‌های اروپایی و آسیایی، در شهر‌های یزد، تبریز، نشتیفان و روستای کنگ بالغ بر ۸۰ اثر ترسیمی از ابنیه و بافت‌های تاریخی موضوع کمپ، تهیه و جمع آوری کرده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار