چین: قدرت نظامی پکن تهدیدی برای دیگران نیست

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد هشدار ناتو درباره قدرت نظامی این کشور، گفت: بزرگترین تهدیدات و چالش‌های پیش روی جهان، یکجانبه‌گرایی و اقدامات زورگویانه است.

چین: قدرت نظامی پکن تهدیدی برای دیگران نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، «هوا چونینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز پنجشنبه در نشست خبری گفت افزایش قدرت نظامی این کشور تهدیدی برای دیگران نیست. سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «بزرگترین تهدیدات و چالش‌های پیش روی جهان در حال حاضر، یکجانبه گرایی و اقدامات زورگویانه است که متحدان آمریکا از آن زیاد رنج برده اند.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که متحدان پیمان آتلانتیک شمالی«ناتو» اعلام کردند باید به فرصت‌ها و چالش‌های ایجاد شده توسط چین بپردازند. سران ناتو در یک بیانیه پس از نشست کوتاه شان در انگلیس، بر تعهد خود برای دفاع از یکدیگر در زمان بروز مشکل تأکید کردند.

هوا همچنین بیانیه وزارت خارجه آمریکا را که به کشور‌ها هشدار داده بود در زمان خرید محصولات از شرکت فناوری هوآوی مراقب باشند رد کرد و گفت: «دام امنیتی ادعا شده توسط طرف آمریکایی ظاهراً در نگاه اول موضوع جذابی است، اما در واقعیت کاملاً مضحک است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، چین ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار