وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:زیارت سرمایه مادی و معنوی ایران اسلامی است

صالحی گفت: زیارت و آستان‌های مقدس حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) (شاهچراغ)، سرمایه‌های مادی و معنوی ایران اسلامی به شمار می‌روند و باید از این ظرفیت ارزشمند به نحو شایسته استفاده کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سید عباس صالحی روز پنجشنبه در نشست کارگروه ملی زیارت که با حضور رئیس دفتر رییس جمهوری در مشهد برگزار شد افزود: نیازمند ایجاد نهضت وقف و امور خیریه در حوزه زیارت هستیم و این امر با کمک کارگروه ملی زیارت تحقق می‌یابد.

او ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با استفاده از توان خود، خدمات و زیرساخت‌های بهتری برای زائرین در حوزه زیارت تعریف کند و در این راستا خیرین و واقفان می‌توانند به زائران معلول و بانوان زائر که سرپرست خانواده هستند، خدمت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۴۰۰ میلیون شیعه و یک میلیارد مسلمان محب اهل بیت (ع) در جهان وجود دارد که می‌توانیم این مقدار زائر را با برنامه‌ریزی جذب کنیم.

او افزود: راه‌اندازی خیابان‌های فرهنگ و هنر به رونق اقتصاد زیارت کمک می‌کند و به تازگی گذر فرهنگ و هنر مشهد در قالب ۷۰ غرفه افتتاح شد که این مهم در حوزه سوغات زائر هم تاثیرگذار است.

صالحی با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگی، هنری و دینی محور فعالیت‌های در دست اقدام این وزارتخانه است اظهار داشت: در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با آستان قدس رضوی هستیم که در ۳۰ محور به حوزه زیارت کمک می‌کند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ شیراز نیز در این نشست گفت: در استان فارس جاذبه‌های گردشگری فراوان نظیر آرامگاه حافظ، سعدی و تخت جمشید وجود دارد و نیاز است با وجود این جاذبه‌ها زمینه حضور بیشتر گردشگران را در این استان فراهم کنیم.

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب با اشاره به ظرفیت عظیم حرم‌های مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و آستان شاهچراغ افزود: ظرفیت‌های موجود در این اماکن مقدسه برای پیشبرد اهداف اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران، تحکیم مبانی اعتقادی آحاد مردم و شکوفایی فرهنگ اسلامی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.