کاشت ۹۰ هزار اصله نهال درغرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهرگفت: در روز نهالکاری همگانی ۹۰ هزار اصله نهال درغرب مازندران کاشته شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر در آیین نهالکاری همگانی در مرزن آباد گفت: با این تعداد نهال ۹۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی نهالکاری شد.

او که امروز در پادگان آموزشی و تربیت شهید ادیبی نیروی انتظامی در مرزن آباد سخن میگفت، همچنین از افزایش سطح جنگل‌های غرب مازندران خبر داد و افزود: طبق برآورد متقن و قابل استناد ۵ هزار هکتار به سطح جنگل‌های حوزه این اداره کل افزوده شد.

سنگاری با اشاره به این که ۶۵۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی غرب استان درطرح نهضت نهالکاری، نهال کاشته می‌شود، افزود: برای این منظور ۶۰۰ هزار اصله نهال در نظرگرفته شده است.

او گفت: بلوط، افرا، زبان گنجشک، سرو نقره ای و کاج سیاه از جمله نهال‌هایی است که به این منظور اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر ادامه داد: به علت بارندگی در برخی ازمناطق غرب مازندران و عدم امکان نهالکاری، تا چند روز آینده عرصه‌های پیش بینی شده نهالکاری می‌شود.

در این مراسم که امامان جمعه شهر‌های چالوس و مرزن اباد، فرماندار و مسئولان شهری چالوس نیز حضور داشتند،سرهنگ علی محمد دیلمی پور فرمانده پادگان آموزشی شهید ادیبی مرزن آباد در سخنانی، بر لزوم امادگی این فرماندهی برای نهالکاری در ۱۵۰ هکتاراز عرصه‌های این مرکز خبر داد.

او با اشاره به اهمیت درخت و منابع طبیعی خواستار همکاری بیشتر منابع طبیعی در این زمینه شد.

در مراسم نهالکاری تعداد ۵ هزاراصله نهال در سطح ۹۰ هزار مترمربع از فضای این مرکزآموزشی با حضور مسئولان و نیرو‌های نظامی این پادگان غرس شد.

نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز شعار امروز برای غرس ۱۴ میلیون نهال در سراسر کشور برگزار شد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.